پویش استغاثه جهانی به امام زمان (عج) با قرائت دعای مخصوص "سلام الله الکامل التام" و سر دادن بانگ «یا مهدی ادرکنی» همزمان با شب نیمه شعبان در فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 27 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی امروز در نشستی مجازی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ دو بار عید بزرگ نیمه شعبان را در پیش خواهیم داشت، این مسأله را به فال نیک گرفت و گفت: در سال جاری باید با همه توان برای نزدیک شدن ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با تأکید بر اجرای برنامه‌های ماندگار، فاخر و هدفمند در راستای ظهور منجی عالم بشریت اذعان داشت: با همفکری و همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف باید فعالیت‌های مهدوی را تقویت کرده و قرآن، اهل بیت (ع)، دین و ظهور را با یکدیگر پیوند دهیم.

او با تأکید بر اینکه نیمه شعبان باید حس جشن و شادی را به عموم مردم منتقل کند و جو شاد بر مراسم این ایام حاکم باشد تصریح کرد: با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری متمرکز جشن‌های نیمه شعبان، کاروان‌های شادی و سرود سیار جهت اجرای ویژه برنامه‌های این شب فرخنده در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های پرتراکم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رضایی جشن میلاد امام زمان (عج) را جشنی عمومی و مردم محور دانست و اظهار کرد: در شب نیمه شعبان بانگ نجات بخش «یا مهدی (عج) ادرکنی» راس ساعت ۲۱:۰۰ یکشنبه ۸ فروردین بر فراز بام‌های منازل و از مناره مساجد و بقاع متبرکه همراه با قرائت دعای مخصوص "سلام الله الکامل التام" همزمان با سراسر کشور در آسمان استان طنین انداز خواهد شد.

او، پویش‌های مردمی را جزء جداناپذیر اینگونه مراسمات دانست و افزود: راه اندازی پویش مردمی نصب پرچم «یا مهدی (عج) ادرکنی» بر سر درب منازل و همچنین پویش هشتگ‌های مرتبط با ظهور منجی و امام زمان (ارواحنا فداه) از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس پخش مولودی در شب میلاد امام عصر (عج)، برگزاری دوره‌های امام شناسی و شبهه زدایی در خصوص حضرت حجت در بستر فضای مجازی و همچنین اجرای رژه خودرویی وموتوری «منتظران ظهور» را از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان برشمرد و تأکید کرد: امسال که آغاز و پایان آن مزین به میلاد بهترینِ خلق خدا و یگانه منجی عالم بشریت از ظلم و فساد است باید همه توان خود را برای اجرای برنامه‌های مفید، فرهنگی و مفهومی و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت به کار گیریم.

او با تاکید بر انجام تبلیغات شهری و آذین بندی در سطح شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت ع و سایر نقاط استان با محوریت شهرداری‌ها را مهم دانست و خواستار مشارکت گروه‌های مردمی به ویژه هیات مذهبی با توجه به وسعت استان شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین از اجرای نور افشانی در شب میلاد حضرت قائم عج در بیش از یکصد شهر استان خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت شهرداری و گروه‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج در سطح محلات برگزار خواهد شد.

او تداوم اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه، راه اندازی موکب‌های منتظران مهدی موعود و برگزاری مسابقات فرهنگی در سطح استان را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان دانست و افزود: هیات مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه مقاومت بسیج و تشکل‌های دینی و مذهبی محور برپایی این موکب‌ها هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار