صبح یکشنبه؛
همزمان با صبح یکشنبه و با عبور جبهه هوای کم فشار از روی استان سمنان، تند باد شدیدی برخی نقاط استان به خصوص شهرستان‌های شاهرود و دامغان را در نوردید.
کد خبر: ۹۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 28 March 2021

تندباد برخی نواحی استان سمنان را در نوردید

 

به گزارش تابناک سمنان نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، جبهه هوای کم فشار که روز گذشته در نواحی شمال غرب و غرب کشور سبب بروز تند بادها و ابرناکی هوا شده بود از صبح یکشنبه وارد استان سمنان شده و در شهرها و نواحی شمالی به خصوص سمنان، مهدی شهر، دامغان و شاهرود تندبادهای شدیدی را رقم زده است.

آسمان در اغلب نقاط استان سمنان صاف تا قسمتی ابری است اما وزش باد شدید و تندباد در دامغان و شاهرود سبب شکسته شدن شاخه درختان و بروز برخی خسارات به زیرساخت‌های شهری شده که البته برای برآورد میزان ریالی آن هنوز بسیار زود است.

هواشناسی سرعت تند باد در دامغان را ۶۷ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده است در شاهرود نیز سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و خبرها حاکی از شکستن برخی شاخه درختان می‌کند. سرعت تندباد در سمنان ۲۱ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است همچنین هواشناسی اعلام کرده که سرعت وزش باد در گرمسار ۱۴ کیلومتر بر ساعت است.

شهرداری‌های شاهرود و دامغان هشدار قرمز را در خصوص تند باد اعلام و از مردم خواسته‌اند تا خودروهایشان را زیر درختان پارک نکنند تا دچار خسارت نشوند. فاصله گرفتن از پنجره‌های نازک و تک جداره که امکان برخورد شاخه درختان و شکستن آنها وجود دارد از دیگر توصیه‌ها در زمان تند باد است.

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که این سامانه کم فشار و تندباد هایش که در اثر تلاقی جبهه‌های هوایی گرم و سرد در مرکز استان سمنان رخ داده، کم کم از استان خارج می‌شود اما هوا طی ساعاتی آتی به طرز محسوسی سرد خواهد شد.

بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود ۲۳ و ۱۰ درجه بالای صفر عنوان شده که نسبت به روزهای قبل سه تا پنج درجه کاهش دمای هوا را نشان می‌دهد همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا در دامغان ۲۵ و ۱۰ و در سمنان ۱۶ و ۱۱ درجه بالای صفر گزارش می‌شود که نسبت به روزهای قبل کاهش را نشان می‌دهد.

پیش بینی می‌شود وزش شدید باد طی ساعت‌های آتی نیز در اغلب نقاط استان سمنان مشاهده شود اما از شامگاه امروز به مرور از میزان وزش‌ها کاسته شده و جو پایداری در سراسر استان رقم می‌خورد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار