صنایع دستی نمونه ای از جاذبه های گردشگری است، مردم استان اردبیل مانند دیگر مناطق ایران دستی در هنر دارند؛ آن‌ها مواد و وسایل بومی را به کار گرفته اند تا جلوه‌ای تماشایی و یادگاری خوبی برای گردشگران و مسافران بیافرینند.
کد خبر: ۹۵۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 29 March 2021

صنایع دستی نمونه ای از جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری است، استان اردبیل ظرفیت بسیاری در زمینه صنایع دستی دارد، چنانکه اصلاندوز و عنبران به عنوان شهر‌های ملی وَرنی‌بافی و گلیم‌بافی به ثبت رسید.

گلیم
جاذبه های گردشگری اردبیل (قسمت نهم، صنایع دستی)یکی از مناطق اصلی بافت گلیم در ایران، استان اردبیل است که آوازه آن از مرز‌های ایران هم فراتر رفته و طرفداران زیادی دارد. قطب تولید این گلیم در شهر‌های عنبران، مغان و روستا‌های اطراف آنهاست که از میان آن‌ها گلیم عنبران شهرت بسیاری دارد. گلیم در اردبیل بیشتر با رنگ‌های شاد بافته می‌شود و حاصل طرح‌های ذهنی زنان هنرمند و بافنده است. در کنار این طرح‌ها، نقش‌هایی مثل سماور، سینی، اژدها، خرچنگ، گردونه مهر (چلیپایی یا صلیبی) نیز در حاشیه گلیم‌ها به وفور دیده می‌شود. سجاده، خورجین، کیسه و کیف، زیرانداز و... از جمله محصولاتی هستند که با گلیم تهیه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار