رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: روند برگزاری انتخابات پیش رو بر اساس شرایط کرونایی خوزستان برنامه‌ریزی می‌شود و تعداد شعب رای‌گیری افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 30 March 2021

رضا نجاتی در پایان نشست ستاد انتخابات استان خوزستان در محل استانداری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای انتخابات با وجود بیماری کرونا اندیشیده شده و راهکارها در حال بررسی است، البته باید تا روز ۲۸ خرداد، روند کرونا در استان مشخص شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اساس شرایط حاکم کرونایی در روز رای‌گیری برنامه ریزی می‌شود، افزود: شعب رای‌گیری برای جلوگیری از تراکم جمعیت رای دهندگان افزایش می‌یابد و شعبه ‎هایی که فضای کمتری دارند تغییر خواهند کرد تا رای‌گیری در فضای بهتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی استاندار، شیوه نامه‌های بهداشتی در حین برگزاری انتخابات، برنامه ‎های هیات‌های اجرایی، آموزش‌های هیات‌های اجرایی و نظارت است.

نجاتی در ادامه گفت: نشست امروز برای هماهنگی بین فرمانداران و هیات‌های نظارت بوده که این جلسات تا روزهای پایانی، به منظور هماهنگی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر در خوزستان، افزود: در این دوره حضور بانوان و جوانان چشمگیر بوده است.

نجاتی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات نیز تشکیل شده است، اضافه کرد: کار بررسی صلاحیت‌ها به خوبی در حال انجام است و همه مراحل انتخابات و دستورالعمل‌ها بر اساس برنامه زمانبندی پیش می‌رود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی در ۱۶ فروردین، به این داوطلبان توصیه کرد که به دفاتر قضایی برای اخذ گواهی عدم سوءپیشینه مراجعه کنند.

نجاتی افزود: روند ثبت نام مشابه ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره ششم شورای شهر از طریق گوشی و دفاتر پیشخوان است و در مواردی که مشکلی وجود داشته باشد می‌توانند ثبت نام خود را در بخشداری‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه در روز ۲۸ خرداد بار دیگر برای نظام و مملکت و سرنوشت‌مان در انتخابات شرکت خواهیم کرد، گفت: تمام سعی ما این است که مر قانون، سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری به اجرا درآید و این بار خوزستان هم برگ زرینی را بر افتخارات خود بیفزاید.

نجاتی همچنین درباره نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا، گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس برنامه زمانبندی انجام می‌شود، همزمان با ثبت نام، استعلام از منابع چهارگانه که ملاک بررسی صلاحیت‌هاست انجام می‌شود، و پس از بررسی‌های هیات‌های نظارت، ۲۴ اردیبهشت نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند همزمان با سراسر کشور در خوزستان انجام شد و ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی ۱۶ فروردین آغاز می‌شود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهار هزار و ۳۵۷ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در خوزستان ثبت نام کردند.

برچسب ها: رضا نجاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار