مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از کاهش ۷۸ درصدی بازدید از اماکن گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مصیب امیری گفت: آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگی تاریخی استان فارس از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، ۲۵۲ هزار و ۲۱۹ نفر بازدید بوده است درحالی‌که در سال ۹۸ این آمار یک‌میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۱۸ نفر بازدید بوده است.

او با اشاره به نظارت‌های مستمر در ایام نوروز از مراکز اقامتی مجاز و اماکن تاریخی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ادامه داد: مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه حافظ با ۹۱ هزار و ۴۲۴ بازدیدکننده بیشترین بازدید را داشته است و بعد از آن به ترتیب مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه سعدی با ۴۸ هزار و ۵۳۴ بازدید، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با ۳۸ هزار و ۲۹۷ بازدید، مجموعه زندیه با ۳۶ هزار و ۱۹۱ نفر بازدید و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۶ هزار و ۷۹۲ بیشترین بازدید‌ها را داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بر اساس دستور ستاد استانی کرونا باهدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران و رعایت اصول بهداشتی، بیان کرد: «بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس سانس بندی شده بود و برای عدم ایجاد مشکل دراین‌باره، گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیت فعال بودند.

امیری گفت: ضریب اشغال هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها امسال در فارس به حدود ٣۰ درصد رسید.

او بیان کرد: امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری و مهمان‌پذیر‌های دولتی ممنوع بوده است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکزاسکان تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی را داشته‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار