نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛
با استقرار سامانه کم فشار بارشی بر اغلب نقاط استان سمنان، وزش شدید باد و تداوم بارش باران و رگبار پراکنده در اقصی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 04 April 2021

هشدار وزش باد شدید در استان سمنان/ رگبار باران ادامه دارد

 

به گزارش تابناک سمنان نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که توده هوای کم فشار بر اغلب نقاط استان سمنان سیطره یافته و در نتیجه طی امشب و فردا صبح وزش باد شدید در بخش‌های مختلف این استان به خصوص در شهرستان دامغان پیش بینی می‌شود.

هشدار وزش باد ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در برخی استان‌های کشور از جمله سمنان اعلام شده و هم زمان با شامگاه شنبه سرعت وزش باد در دامغان به ۶۳ کیلومتر بر ساعت و در شاهرود به ۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است در نتیجه شهرداری‌ها از مردم خواسته‌اند تا از حضور در کنار درختان و پارک خودروهایشان در مکان‌های پر ریسک خودداری کنند.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در شمال‌شرق کشور و همچنین افزایش سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق مرکزی و شمال‌شرق کشور، هشدار داد که شهرستان‌های شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر و حتی میامی در غالب این اطلاعیه گنجانده می‌شوند.

تشدید فعالیت سامانه بارشی برای امروز شنبه ۱۴ فروردین گزارش شده که تا اوایل وقت فردا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

همچنین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که در مناطق مرتفع استان بارش رگبار و باران را نیز باید تا فردا شاهد باشیم در نتیجه تداوم جو ناپایدار حاکم بر استان سمنان تا فردا پانزدهم فروردین ماه محتمل است اما از فردا شب این توده کم فشار از استان خارج می‌شود.

همزمان با شامگاه شنبه، آسمان سمنان صاف همراه با وزش باد شدید است و برای فردا نیز تثبیت شرایط محتمل است. برای شهرستان‌های شاهرود، میامی، مهدی شهر و دامغان نیز تداوم وزش شدید باد پیش بینی می‌شود. هم اکنون دمای مرکز استان ۱۴ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امشب ۱۴ و ۹ درجه بالای صفر عنوان می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوا در دامغان ۲۸ و هفت درجه بالای صفر و شاهرود ۲۵ و هفت درجه بالای صفر، در میامی ۲۹ و ۹ درجه بالای صفر در ایوان کی ۲۱ و ۱۱ درجه بالای صفر و در مهدی‌شهر ۲۰ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است. به دلیل وزش باد حضور مردم در طبیعت نیز برای فردا با مخاطراتی همراه خواهد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار