رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: تور آفرود قلعه بالا تا رضاآباد شاهرود با شعار توسعه گردشگری روستایی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 04 April 2021

پرنده‌نگری در تور آفرود از قلعه بالا تا رضاآباد

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسنی 15 فروردین‌ماه 1400 با اعلام این خبر ، افزود: این برنامه با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و بخشداری بیارجمند با شرکت بیش از 10 خودروی آفرود برگزار شد.

او با اشاره به اینکه «گردشگری و توسعه روستایی» شعار سال سازمان جهانی جهانگردی است، گفت: این تور نیز با هدف توسعه گردشگری روستایی و معرفی هر چه بیشتر مناطق زیست‌کره توران و رضاآباد شاهرود برگزار شد.

حسنی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این تور که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به حفظ پوشش گیاهی و جانوری منطقه برگزار شد، مسیر قلعه بالا، دلبر، کال شور، چاه غلام‌رضا تا رضاآباد را طی کردند.

او گفت: این مسیر یکی از مسیرهای فرعی و عشایری زیبا و دیدنی زیست‌کره توران است که در نظر است با برگزاری این تورها، احیاء و به گردشگران معرفی شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: شرکت‌کنندگان در این تور، گونه‌های حیات‌وحش و پرندگان از جمله زاغ بور و انواع عقاب و پوشش گیاهی بی‌نظیر این منطقه را مشاهده کردند.

وی یادآوری کرد: مجموعه زیست‌کره توران از 3 قسمت پارک ملی، پناهگاه حیات‌وحش و منطقه حفاظت‌شده تشکیل شده است که در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 28 کیلومتری جنوب شرقی شهر بیارجمند و در شمال مرکزی کویر ایران واقع است. این منطقه دومین منطقه بیوسفر جهان است.
به گزارش ایسنا زاغ بور ، پرنده بومی ایران فقط در پارک ملی توران در مجاورت روستای قلعه بالای بخش بیارجمند زیست می کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار