رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود گفت: تور آفرودسواران از قلعه‌بالا تا رضاآباد این شهرستان با شعار «توسعه گردشگری روستایی» برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 04 April 2021

تور گردشگری آفرودسواران در شاهرود برگزار شد

 

به ‌گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسنی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: این برنامه با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و بخشداری بیارجمند با شرکت بیش از ۱۰ خودروی آفرود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری و توسعه روستایی شعار سال سازمان جهانی جهانگردی است، تصریح کرد: این تور با هدف توسعه گردشگری روستایی و معرفی هر چه بیشتر مناطق زیست‌کره توران و رضاآباد شاهرود برگزار شد.

حسنی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این تور شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کردند، اظهار داشت: این تور گردشگری با توجه به حفظ پوشش گیاهی و جانوری منطقه برگزار شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این گردشگران مسیر قلعه بالا، دلبر، کال شور، چاه غلام‌رضا تا رضاآباد را طی کردند، افزود: این مسیر یکی از مسیرهای فرعی و عشایری زیبا و دیدنی زیست‌کره توران و در نظر است با برگزاری این گونه تورها، احیاء و به گردشگران معرفی شود.

حسنی ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این تور، گونه‌های حیات‌وحش و پرندگان از جمله زاغ بور و انواع عقاب و پوشش گیاهی بی‌نظیر این منطقه را مشاهده نمودند.

مجموعه زیست‌کره توران از ۳ قسمت پارک ملی، پناهگاه حیات‌وحش و منطقه حفاظت‌شده تشکیل شده است که در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر بیارجمند و در شمال مرکزی کویر ایران واقع است، این منطقه دومین منطقه بیوسفر جهان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار