مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر حمایت مالی از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: با حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک و توانمندسازی جوامع محلی، طرح هر روستا یک محصول را پیش برده و روستا‌ها را به سمت روستای بدون بیکار هدایت کردیم.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲ 05 April 2021

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر حمایت مالی از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا گفت: با حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک و توانمندسازی جوامع محلی، طرح هر روستا یک محصول را پیش برده و روستا‌ها را به سمت روستای بدون بیکار هدایت کردیم.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده در ارزیابی عملکرد صندوق در سال گذشته اظهار کرد: علیرغم مشکلات و مسایلی که سال گذشته با وجود بیماری کرونا، تعطیلی بخشی از کسب و کار‌ها و تحریم‌های ظالمانه به وچود آمد، اما جنبه‌های مثبتی هم داشت و عملکرد قابل قبول و سالی سرشار از موفقیت را برای صندوق رقم زد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق پرداخت شد که نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۰ درصدی داشته است. امسال نیز همچنان بر غیرحضوری کردن فعالیت‌های صندوق تاکید داریم و تلاش می‌کنیم که با بهره گیری از فناوری‌های اطلاعاتی و الکترونیکی، حضور مراجعان را کاهش دهیم.

نوراله زاده با تاکید بر احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: صندوق کارآفرینی امید در دوران کرونا در کنار مشاغل و صاحبان کسب وکار‌های آسیب دیده قرار گرفت و سال گذشته با حمایت از هزاران کسب و کار خرد و کوچک در حد توان و بضاعت خود آن‌ها را مورد حمایت مالی قرار داد.

به گفته وی، صندوق کارآفرینی امید با حمایت از مزیت‌های رقابتی روستا‌ها و توانمندسازی جوامع محلی، طرح هر روستا یک محصول را پیش برده و با حمایت از انواع کسب‌وکار‌های خرد و کوچک، روستا‌ها را به سمت روستای بدون بیکار هدایت کرده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درعین حال به تفاهم نامه‌های منعقده با سازمان‌ها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی اشاره و اظهار کرد: مجموع تفاهم نامه‌های برقرار شده ۳۵۰ میلیارد تومان برای صندوق ارزش داشته است. اخیرا تفاهم نامه مشترکی با مرکز ملی فرش منعتقد کردیم که امضای آن با هدف تامین مالی هنرصنعت فرش دستباف و مشارکت در تزریق منابع مالی لازم در این حوزه صورت گرفت.

نوراله زاده افزود: خوشبختانه فرش دستباف از مزیت رقابتی در کشور برخوردار است و با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته از تولید فرش دستباف حمایت کرده ایم و در قانون اشتغال پایدار روستایی نیز تولید فرش یکی از محصولات مورد حمایت در کنار صنایع دستی بوده است، بر این اساس در جهت حمایت مالی از این هنرصنعت اقدام کردیم تا احیای مجدد جایگاه فرش دستباف در بازار‌های جهانی را شاهد باشیم.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، توسعه صنعت فرش دستباف به ویژه در محیط‌های روستایی از جمله ظرفیت‌های مناسب برای اشتغالزایی و درآمدزایی به شمار می‌رود و ارزش افزوده بالایی به دنبال دارد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار