کد خبر: ۹۵۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 06 April 2021

 تابناک رضوی: یکسال گذشت چه ناباورانه و سخت از هجران حاج محمود اکبرزاده، مداح و شاعر سرشناس مشهدی که سوز صدایش همچنان در گوش عاشقان عترت است.

یادم هست که پارسال وقتی خبر بیماری و بستری شدن ایشان را از کربلایی کاظم اکبرزاده فرزند بزرگ‌ حاج محمود اکبرزاده شنیدم در فضای رسانه ای از مردم و هیئتی‌‌ها خواستم تا دعا کنند برای بهبود و بازگشت سلامت استاد اما امان از رسم گلچین روزگار و مشیت و تقدیری که گاهی آهی اینچنین حزین بر دل می نشاند!

دلخوشیم به اینکه هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق! که عشق اکسیر حیات جاوید است برای مومنی که مجاور و خادم امام رئوف رضا(ع) بود و درپی رضای حضرت دوست.

این ذاکر بااخلاص اهل بیت عصمت و طهارت در سن ۸۸ سالگی درحالی دار فانی را وداع گفت که دارای عارضه شدید تنفسی و مشکوک به کرونا بود.

سوگ درگذشت این شاعر آیینی و ذاکر انقلابی هرچند انبوهی از ماتم بر دل دوستداران خاندان عصمت و طهارت آوار کرد اما با تجلیل قدرشناسانه از مجاهدت‌های خالصانه ایشان توسط
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سالگرد آسمانی شدنش همراه بود.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که امروز توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت این مرحوم در حرم مطهر رضوی قرائت شد، به این شرح است:

"بسم‌الله الرحمن الرحیم‌

من درگذشت مؤمن مجاهد فی سبیل الله مرحوم حاج محمود اکبرزاده را به خانواده محترمشان و دوستان ایشان تسلیت می‌گویم، من سابقه همکاری طولانی از قبل از انقلاب تا بعد از پیروزی انقلاب با ایشان داشته‌ام، همواره آن مرحوم را به خاطر روحیه‌اش و مواضعش و عمل خیرش تحسین کرده‌ام.

والسلام علیه و علیکم و رحمةالله و برکاته"

به یقین این پیر غلام اباعبدلله و مداح ولایی و شاعر دعبلگون اهل بیت و  پیشکسوت ستایشگر عترت سرشناس کشور حاج آقا اکبرزاده این روزها میهمان خدا و بر سر سفره نعمت الهی مانوس با دوستان شهیدش محشور است و شایسته اینکه به یاد این یار دیرین ولایت، یک سبد گلواژه های حمد و توحید و صلوات نثار کنیم.

مجتبی محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار