قاسم پور درباره تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو در شیراز گفت: تا این لحظه در این مورد اتخاذ تصمیمی نداشته ایم و اگر ناچار شویم با هدف حفظ سلامتی مردم مانند گذشته تعطیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عبدالرضا قاسم پور» امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین) درباره تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه در این مورد اتخاذ تصمیمی نداشته ایم و اگر ناچار شویم با هدف حفظ سلامتی مردم مانند گذشته تعطیل خواهد شد.

معاون استاندار فارس افزود: با تعطیلی مترو و اتوبوس اقشار آسیب پذیر دچار سختی می شوند و تا حد امکان در پی عدم تعطیلی هستیم.

وی اضافه کرد: مردم باید بیشتر پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در چند روز آتی در این خصوص تصمیم لازم اعمال خواهد شد.

قاسم پور با اشاره به مشاغل دستفروشان بیان کرد: پاساژهای سر باز و سربسته، بازارهای سرپوشیده و مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت بازارهای روز و محلی در شمار مشاغل گروه ۲ هستند و در وضعیت قرمز باید تعطیل باشند.

وی ادامه داد: اما در شهرهای نارنجی می توانند فعالیت کنند و نظارت ها جدی بر مشاغل ضروری و غیر ضروری در استان در حال انجام است و با متخلفان برخورد می شود.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: آرایشگاه های زنانه و مردانه مشاغل گروه ۲ هستند و باید تعطیل شوند و در صورت فعالیت پلمب می شوند و مراکز گردشگری مانند حافظیه و سعدی و ... فعلا دستوری برای تعطیلی نداریم اما باید رعایت کامل نکات بهداشتی را داشته باشند.

وی افزود: ۸۰ درصد کاهش بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی در فارس در نوروز داشته ایم و فعلا این مراکز فعال هستند.

قاسم پور تصریح کرد: مراکز اقامتی استان در زمره مشاغل گروه یک قرار دارند و در هر رنگ بندی می توانند فعال باشند.

وی با اشاره به تهیه و تولید طبخ مواد غذایی گفت: این مراکز به صورت بیرون بر در وضعیت کنونی می توانند فعال باشند و شامل مراکز تهیه غذای گرم و سرد، شیرینی، آبمیوه و ... هستند و در وضعیت نارنجی می توانند با پذیرش مشتری فعالیت داشته باشند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار