رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ۳۵ هزار نفر پرسنل درمانی استان، ۱۵ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند و ۲۰ هزار نفر هنوز واکسن نزده‌اند.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 06 April 2021

 فرهاد ابول نژادیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن ریاست دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

در این نشست 3 ساعته دکتر ابول‌نژادیان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم اظهارداشت: درحال حاضر 15 هزار نفر از پرسنل کادر درمان استان خوزستان واکسینه شدند که البته از جمعیت 35 هزاری نفری پرسنل درمانی استان 20 هزار نفر هنوز واکسینه نشدند البته تمام پرسنلی که مستقیماً با کرونا در ارتباط هستند واکسینه شدند و مابقی در بخش های غیر کرونایی در حال خدمت هستند که البته ما پیگیر هستیم.

وی در ادامه گفت: سلامت نگه داشتن نیروهایی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند از اولویت‌های ستاد کرونا است و ما به جد به دنبال مطالبه واکسن بیشتر برای اختصاص به نیروهای درمان و گروهای پر خطر هستیم که در این زمینه امروز نیز 4600 دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته است البته تا تامین کامل نیاز استان به واکسن هنوز فاصله است و به این را مطالبه خواهیم کرد.

دکتر ابول نژادیان در تشریح آخرین آمار بستری‌ها در استان اظهار داشت: در حال حاضر 1833 نفر در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد 1431 نفر در بخش عادی، 407 نفر در بخش ویژه و 77 نفر در بخش حاد بستری هستند همچنین در 24 ساعت گذشته 3441 نفر به دلیل کرونا به بیمارستان ها مراجعه کردند که 391 بستری شدند و 265 نفر مثبت قطعی هستند.

سخنگوی ستاد کرونای استان در خصوص آخرین رنگ‌بندی‌های شهرهای استان با اعلام خروج اهواز از وضعیت قرمز گفت: هم اکنون 9 شهر خرمشهر، امیدیه، بهبهان، لالی، اندیمشک، آبادان شوشتر، دزفول و رامهرمز در وضعیت قرمز، 9 شهر اهواز، کارون، مسجد سلیمانی، ایذه، شوش، شادگان، باغملک، دشت آزادگان، و بندرماهشهر در وضعیت نارنجی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اهواز ‌گفت: برخی رنگ بندی کرونایی شهرها دست ما نیست و دست ستاد ملی کرونا است که در بعضی موارد بنده و حتی استاندار خوزستان از برخی رنگ‌بندی ها اطلاع نداریم و در این خصوص تهران تصمیم می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار