با میزبانی مشهد مقدس؛
مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق گفت: نشست بی تو بی با حضور ۴۰ نفر از تجار عراقی در حوزه‌های صنایع غذایی، ساخت و ساز، کشاورزی و برق و الکترونیک در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 07 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، « محمد علی نعمانی» در نشست میان تجار ایرانی و عراقی، با بیان اینکه ایران در زیرساخت‌های هوایی، زمینی، هوایی و دریایی در خصوص عراق شرایط خوبی وجود دارد و موقعیتی که کشور ما دارد دیگر کشورها ندارند؛ افزود: هزینه‌های مرزی که تا ۲ میلیون دینار رسیده بود نیز کاهش یافته است.

 

مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق اظهار داشت: تا چند سال گذشته تجارت میان ایران و عراق قابل قبول بود، اما اکنون می‌بینیم که به دلیل کیفیت پایین کالای ایرانی در بازار عراق بهای کمتری به کالای ایرانی داده می‌شود و صادرات کالاهای چینی و ترکیه‌ای به این کشور بیشتر شده است.

 

وی با تاکید بر این مطلب که باید موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق برداشته شود، تصریح کرد: با توجه به اطلاعاتی که در سامانه نیما به ثبت رسیده دغدغه‌ای بابت مسائل مالی وجود ندارد و ما حمایت لازم را از صادرکننده خواهیم داشت.

 

نعمانی با تاکید بر سوددهی و منافع بیشتر در بحث صادرات کالا و خدمات به عراق گفت: ما می‌خواهیم که محصول ایرانی با قیمت حقیقی خودش و نه قیمت پائین به کشورهای مختلف از جمله عراق صادر شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات زیادی در مباحث گمرکی در زمان صادرات محصولات ایرانی به عراق وجود دارد؛ گفت: گمرک عراق هزینه‌های سنگین و غیرقابل عرفی را به تجار ایرانی تحمیل می‌کند که تجار ایرانی را وادار به انصراف از صادرات کالای خود به عراق می کند.

 

مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق در خصوص میزبانی مشهدی‌ها از تجار عراقی در راستای توسعه صادرات از ایران به عراق، بیان کرد: از شنبه هفته آینده تا سه شنبه در قالب نشست بی تو بی میزبان ۴۰ نفر از تجار عراقی در حوزه‌های صنایع غذایی، ساخت و ساز، کشاورزی و برق و الکترونیک در مشهد خواهیم بود تا تولیدکنندگان ایرانی کالا و محصول خود را ارائه داده و بتوانند از این دیدار حداکثر استفاده را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار