مشهد گران اداره می‌شود
رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی حضور جوانان را در شورای شهر ضروری دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد افراد با برخی ارتباطات مسیر انتخاب صحیح و سالم افراد بر اساس شاخص گرایی و شایسته‌سالاری را تغییر دهند و به سمت سیاسی‌کاری بروند.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 07 April 2021
تابناک خراسان رضوی:حمیدرضا ترقی عصر امروز در دومین نشست خبری شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در خراسان رضوی از تلفیق دو شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران تشکیل‌شده و هیأت مؤسس را این دو شورا تائید می‌کنند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ائتلاف در خراسان رضوی تلاش کرده با گسترش چتر نیرو‌های انقلاب در ذیل شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب، تمام ظرفیت‌های استان را که می‌توانند در انتخابات و تحولات سیاسی ایفای نقش کنند زیر این پرچم جمع کند، به‌جز آن‌هایی که به دلایل مختلف نمی‌خواهند در ذیل این مجموعه قرار گیرند.

وی افزود: در خراسان رضوی به‌ویژه در مشهد فرهنگی شکل‌گرفته است که نیرو‌های سیاسی وقت خود را صرف تنگ‌نظری و خودزنی می‌کنند که اغلب ناشی از قدرت‌طلبی است، درحالی‌که خیلی از استان‌های موفق در عرصه اجرایی، معمولاً یاور یکدیگر بوده‌اند و تعصب استانی آن‌ها به‌نوعی بوده که به‌اصطلاح هوای نیرو‌های خود را دارند.

ترقی بیان کرد: متأسفانه این فرهنگ در خراسان کمرنگ‌تر است و سبب شده بسیاری از نیرو‌های ارزشمند و توانمند و کارآمد استان در مرکز و یا استان‌های دیگر بدرخشند، اما در داخل استان از آن‌ها به خاطر همین تنگ‌نظری‌ها به‌خوبی استفاده‌نشده است.

رقبای ما جدی و درصحنه حاضرند

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب خراسان رضوی، بابیان اینکه بسیاری از مدیران استان هم‌اکنون از سایر استان‌ها به خراسان رضوی آمده و مسؤولیت قبول کرده‌اند، ادامه داد: نکته مهم در این برهه از انتخابات این است که نخست رقبای ما جدی و حاضر درصحنه هستند و این‌چنین نیست که رقابت فقط درون جریان انقلابی اصولگرا‌ست و رقیب که بر سر قدرت است هیچ فعالیتی ندارد؛ این تصور ناشی از فقدان بینش سیاسی است.

وی تأکید کرد: گویا امروز باید تمام نیرو‌های انقلاب دست‌به‌دست یکدیگر داده و کشور را از وضع موجود که نارضایتی ایجاد کرده نجات دهند، تلاش کرده‌ایم شورای ائتلاف وضعیت پیشین تصمیم‌سازی برای انتخابات را تغییر دهد.

ترقی اضافه کرد: اگر درگذشته تعداد محدودی برای انتخابات تصمیم‌سازی کرده و تهیه لیست می‌کردند، امروز صد برابر آن‌ها جمع شده و به مردم پیشنهاد لیست می‌دهند؛ اگر درگذشته یک یا دو جناح سیاسی اثرگذار بودند امروز بیش از ۲۰ تشکل سیاسی در مشهد فعال هستند و در انتخابات و تصمیم سازی ایفای نقش می‌کنند.

ترکیب پیشنهادی شورا کارآمد، شاخص محور و متخصص خواهد بود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه شرایط به‌صورت کامل نسبت به گذشته تغییر کرده و تلاش ما این است که دامنه اثرگذاری اقشار مختلف مردم بیشتر شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که برای اولین بار ترکیبی را که برای شورای شهر پیشنهاد می‌دهیم ترکیبی کارآمد، شاخص محور و متخصص در کمیسیون‌های شورای شهر و دارای یک برنامه مدون تدبیر شده توسط کارشناسان مدیریت شهری باشد.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای لیستی ارائه نشده که ملاک در آن تخصص در کمیسیون‌های شورای شهر باشد و یا برنامه‌ای برای چهار سال تدوین‌شده باشد؛ امروز، اما ما متناسب با نیاز‌های استخراج‌شده از مردم و آسیب‌شناسی از وضعیت فعلی شهر و اسناد بالادستی برای توسعه شهر این امر را محقق کردیم.

ترقی بیان کرد: مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام بوده و برنامه‌ای متناسب با این وضعیت با نظرخواهی از ۴۰ متخصص شهری تهیه‌شده، لیست نیز بر همین اساس تشکیل خواهد شد و در تلاش است هزینه اداره شهر را کاهش دهد و امیدواریم زمینه‌ی خدمت لیست شورای وحدت و ائتلاف در مشهد برای مردم فراهم شود.

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب خراسان رضوی، بابیان اینکه آنچه ما در این مرحله بر اساس تجربیات گذشته ارائه می‌دهیم بی‌نقص نیست، اظهار کرد:، اما ازنظر بسیاری از ویژگی‌ها و مختصات، بهترین شیوه و روش ائتلاف و مناسب کردن زمینه برای مشارکت مردم در سرنوشت آینده شهر است.

طراحی ۱۰ گام رسیدن به افراد متخصص و کارآمد

وی متذکر شد: در موضوع فرآیند رسیدن به نامزد‌های نهایی درگذشته معمولاً وقتی لیستی توسط مجموعه یا تشکلی بسته می‌شد، به‌طورجدی در جهت ارزیابی آن افراد اقدامی نمی‌شد و صرفاً اگر جریانی سیاسی فردی را تائید می‌کرد، کار تمام بود، اما امروز در شورای ائتلاف و وحدت استان خراسان رضوی این رویه تغییر کرده و برای طی شدن فرایند بررسی صلاحیت هر نامزد ۱۰ گام را طراحی کرده‌ایم که باید از این فیلتر‌ها فرد عبور کند تا رأی لازم برای معرفی به مردم را کسب کند و این شیوه زمینه تخصص گرایی و کارآمدی فرد را فراهم می‌کند.

ترقی تأکید کرد: ما پس‌ازاینکه افراد مشخصات خود را در سایت شورای شهر وارد کردند و برنامه و دیدگاه خود را در مورد مسائل شهری عنوان نمودند مدارک را تکمیل کرده و در اختیار کمیته‌های مرکزی شورای ائتلاف مرکب از چهار ضلع تشکل‌های سیاسی، متخصصان مرتبط با کمیسیون‌های شورای شهر و تشکل‌های فردی و اجتماعی بانفوذ در مشهد و همچنین معتمدان محلات قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در جمع این‌ها کمیته‌هایی تشکیل‌شده و به‌صورت قرعه‌کشی افراد در ویژگی‌های پایه‌ای خود مورد ارزیابی قرارگرفته و افرادی که نمره کافی را در شاخص‌های پایه بیاورند وارد کمیته تطبیق می‌شوند تا ازنظر تخصصی ارزیابی شوند.

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب خراسان رضوی بابیان اینکه اگر در کمیسیون تخصصی، تخصص افراد مورد تائید شد چند برابر موردنیاز افراد به شورای مرکزی دعوت و آنجا نظرات خود را حضوری ارائه می‌دهند، بیان کرد: کسانی که دارای برنامه مناسب باشند، دست‌چین شده و به میزان ۲ برابر نیاز به مجمع عمومی ائتلاف که بالغ‌بر ۴۰۰ عضو دارد معرفی می‌شوند تا مجدداً به معرض رأی این مجمع قرار بگیرند و مجمع پس از شنیدن نکته و نظرات و دیدگاه‌های این ۳۰ نفر، ترکیب شورا به‌گونه‌ای معرفی می‌کند که در آن خانم‌ها، جوانان و روحانیت و افراد باتجربه حضورداشته باشند.

بیش از ۲۰۰ نفر درخواست معرفی از شورای ائتلاف استان را داشته‌اند

وی تصریح کرد: قطعاً مردم زمان انجام پروسه در مورد تمامی نامزد‌ها را ندارند و باید به‌صورت جامع این کار برای آن‌ها و همه نامزد‌ها صورت گیرد، این اتفاق برای نخستین بار صورت گرفته و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نامزد‌های داوطلبان ثبت‌نام کرده در فرمانداری، به سایت شورای ائتلاف استان مراجعه کرده و مشخصات خود را داده‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند از طریق این فرآیند به مردم معرفی شوند، این یعنی اعتماد منتخبان به این شورای ائتلاف است البته درصدد بودیم از همه نامزد‌ها آزمونی در ابتدا بگیریم، اما در این دوره به دلیل پروتکل‌های بهداشتی این امر مقدور نشد، اما در دوره‌های بعد به این سمت خواهیم رفت.

ترقی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم اجازه مهندسی در تصمیم‌سازی به هیچ جریانی را در داخل ائتلاف ندهیم و اجازه نخواهیم داد افراد با برخی ارتباطات مسیر انتخاب صحیح و سالم افراد بر اساس شاخص گرایی و شایسته‌سالاری را تغییر دهند و به سمت سیاسی‌کاری بروند، اظهار کرد: ممکن است در مراحل بررسی صلاحیت نامزد‌ها فردی گلایه یا شکایتی داشته باشد که در مرحله شورای داوری به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی بیان کرد: از تمام نیرو‌های انقلاب اسلامی در خراسان رضوی دعوت می‌کنیم با ثبت‌نام در سایت زمینه حضور در مجمع شورای ائتلاف را فراهم کنند و درصدد هستیم در بانک اطلاعاتی خود نیرو‌های عظیمی در حدود ۱۰۰ هزار نفر را شناسایی کرده و این جمعیت را در حال حاضر نیز در اختیارداریم؛ از تمام نیرو‌های انقلاب همگام با شورای ائتلاف در استان و مشهد دعوت به حضور می‌کنیم، ۳۵ تشکل زیرمجموعه شورای وحدت و ائتلاف استان در حال فعالیت هستند.

باید خود جوانان متشکل شوند

ترقی گفت: باید زمینه برای ورود جوانان در انتخابات فراهم شود و البته باید در ابتدا خود جوانان متشکل شوند؛ نکته دیگر شناسایی جوانان متخصص است و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم، تعداد زیادی از جوانان برای ورود به لیست شورای وحدت و ائتلاف در مشهد ثبت‌نام کرده‌اند که این مهم اتفاق مبارکی است و باید پس‌ازاین مرحله بتوانیم در فرآیند انتخابات روی سه یا چهار جوان برای حضور در لیست تمرکز کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم در لیست شورای شهر مشهد حداقل ۴ جوان داشته باشیم و بانوان نیز مدنظر ما هستند که در لیست شورای وحدت و ائتلاف برای شورای شهر مشهد حضورداشته باشند و خانم‌ها نیز استقبال بسیار بالایی داشته‌اند.

وی بابیان اینکه افراد ابتدا دیدگاه‌های خود را درزمینهٔ مسائل مختلف شهری در سایت مربوطه وارد کرده و بررسی اولیه صورت داده و در بخش شاخص‌های پایه همچون شاخص‌های اعتقادی و سلامت اقتصادی موردبررسی قرار می‌دهیم، ادامه داد: پس از عبور از این مرحله همه وارد بررسی تخصصی می‌شوند و میدان برای تمام این عرصه‌ها باز است.

رئیس شورای ائتلاف خراسان رضوی عنوان کرد: باید در جهت افزایش مشارکت مردم گام برداشت و وظیفه ما این است که افرادی که از سوی لیست ائتلاف قرار است معرفی شوند را به‌درستی پایش و شناسایی کرده و طبیعتاً پاسخگوی منتخبین خود نیز هستیم و باید جریان مطالبه گری را به‌صورت دائم دنبال کنیم، تعدد افراد موجب این می‌شود که رأی شکسته شود و اگر این اتفاق بیفتد رقبا از آن بهره خواهند گرفت و بر همین اساس افرادی که در مرحله نهایی وارد مجمع عمومی می‌شوند این‌ها باید تعهد دهند که اگر رأی نیاوردند پای‌کار بقیه باشند و تمام انرژی صرف کمک شود.

وی بیان کرد: ذهنیت‌هایی که در برخی دوستان وجود دارد واقعی نیست و برخی نیز دنبال سهم‌خواهی هستند، زیرا در انتخابات گذشته رأی لازم را نیاورده‌اند و به این وادی واردشده‌اند که اصلاً شورای ائتلاف را قبول نداشته باشند.

ترقی در پایان بابیان اینکه مشهد گران اداره می‌شود و این وضع حاشیه شهر اصلاً قابل‌قبول نیست و این موارد نیازمند این است که عناصر کارآمد وارد وادی شوند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که ائتلاف را حداکثری کنیم و تمام کسانی که این مبنا را قبول دارند زیر این چتر و مجموعه قرار دهیم و حتی برای کسانی که راه خود را جدا کرده‌اند دعوت‌نامه فرستاده و خواسته‌ایم اگر اشکال و ایرادی در کار ما وجود دارد آن را عنوان کنند. نوع حرف‌هایی که زده می‌شود ناشی از کم‌اطلاعی از پروسه‌های ائتلاف و مبتنی بر سوءظن‌های گذشته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار