کنفرانس بین المللی انجمن تحقیق
دبیر چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات از برگزاری این رویداد در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 08 April 2021
تابناک خراسان رضوی : دکتر ابراهیم رضایی‌نیک گفت: حوزه تحقیق در عملیات (Operations Research) دارای قدمتی طولانی است و بیشتر متن‌ها، تاریخچه رسمی آغاز فعالیت در این حوزه را به تلاش‌های دانشمندان علوم ریاضی و فیزیک در بررسی مسائل نظامی در جنگ جهانی دوم نسبت می‌دهند.

وی افزود: از آن زمان تاکنون، این حوزه رشد قابل توجهی در زمینه‌های متعددی هم‌چون توسعه نظریه‌ها و مدل‌ها، ابداع الگوریتم‌های حل، توسعه نرم‌افزار‌های آموزشی و تجاری یافته است.

دبیر این کنفرانس بین‌المللی بیان کرد: ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با این موضوع در مقاطع مختلف تحصیلی، تأسیس انجمن‌های حرفه‌ای، گسترش انتشارات در قالب کتاب، مقاله، برگزاری کنفرانس، گسترش کاربرد‌های واقعی در حوزه‌های صنعتی و خدماتی بیان‌گر جذابیت این موضوع از جنبه‌های نظری و کاربردی است.

او گفت: در حال حاضر کنفرانس‌ها به عنوان یکی از بستر‌های توسعه علم و هم‌افزایی صاحب‌نظران دانشگاهی، صنعتی و خدماتی در این رشته است و هر ساله در دنیا، کنفرانس‌های مرتبط با این موضوع در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

دکتر رضایی نیک افزود: در کشور ما نیز در ۲ دهه اخیر، کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، هر ساله به همت این انجمن و با مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و صنعتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، دانشگاه سجاد مشهد از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ مهرماه سال جاری میزبان برگزاری چهاردهمین دوره این کنفرانس به صورت مجازی است.

دبیر این همایش به موضوعات مطرح شده در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد انگیزه علمی بین دانشجویان رشته‌هایی همچون علوم ریاضی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، کشاورزی و علوم پزشکی در قالب انجام مسابقات مختلف در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: همچنین برخی از مهمانان این کنفرانس تجارب مدیریتی و تحقیقی خود را در اختیار شرکت کنندگان و دانشجویان قرار خواهند داد.

دکتر رضایی نیک افزود: با هماهنگی صورت گرفته تمامی مقالات پذیرفته‌شده در این کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهد شد، همچنین پیرو توافق انجام شده کمیته علمی کنفرانس با نشریه Iranian Journal of Numerical Analysis and Optimization (نشریه بهینه‌سازی و آنالیز عددی دانشگاه فردوسی مشهد)، مقالات منتخب این دوره پس از یک مرحله ارزیابی تکمیلی، در نشریه IJNAO به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار