توده ۶ کیلویی در شکم بیمار
با تلاش متخصصان مشهدی، توده ۶ کیلوگرمی از شکم بیمار مشهدی با موفقیت خارج شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 08 April 2021
تابناک خراسان رضوی : فاطمه توسلی، جراح و متخصص زنان در مشهد با اعلام خبر خروج موفقیت آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله در بیمارستان بنت الهدی اظهار کرد: بیمار با علائم کم خونی، احساس بزرگی و درد شکم به بیمارستان مراجعه داشته و پس از انجام سونوگرافی و MRI مشخص شد این توده تمامی حفره شکم و لگن را پر کرده است.

وی با بیان اینکه ابعاد این توده شکمی ابعادی برابر با یک رحم در ماه نهم بارداری بود، افزود: این بیمار سابقه سه زایمان داشته است.

این جراح و متخصص زنان گفت: عمل جراحی با روش لاپاراتومی صورت گرفت و با وجود اینکه رحم میوماتوز و پر عروق خونی بزرگ بود، یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید؛ در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است.

توسلی با بیان اینکه وجود میوم شایع‌ترین تومور خوش خیم رحم بوده و ۵۰ درصد از بانوان بالای ۳۵ سال بدان مبتلا هستند، گفت: وجود میوم اکثرا بدون علامت بوده و ایجاد بدخیمی در آن نادر است.
این جراح و متخصص زنان اظهار کرد: میوم گاهی به صورت اتفاقی کشف می‌شود و شایع‌ترین علامت آن خونریزی‌های غیر طبیعی می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تغییراتی در رشد میوم، خونریزی غیرطبیعی رحمی، کم خونی، درد‌های لگنی و علائم مزاحم، باید فرد به پزشک مراجعه نماید تا ارزیابی و معاینه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی صورت پذیرد.

توسلی گفت: بر اساس مشکل بیمار نوع عمل جراحی متفاوت است، گاهی اوقات از عمل حذف میوم که اصطلاحا میومکتومی گفته می‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج می‌شود و گاهی اوقات نیز مجبور به برداشتن رحم (هیسترکتومی) هم می‌شویم.

این جراح و متخصص زنان تصریح کرد: در بیمارستان بنت الهدی عمل‌های انکولوژی زنان، لاپراسکوپی، هیستروسکوپی و جراحی‌های زنان در سطح پیشرفته انجام می‌شود و کادر درمانی و تیم پزشکی این بیمارستان تجربیات خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر نهاده‌اند
منبع: تسنیم
برچسب ها: عمل جراحی ، شکم ، توده ، 6کیلویی ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار