دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: تصور بنده این است که حتی اگر یک میلیون واکسن زده شود و ۱۰ نفر دچار عارضه شوند بهتر از این است که تعداد زیادی از افراد مبتلا به بیماری شوند، زیرا ابتلا به این بیماری خود عارضه فراوانی ایجاد می‌کند، لذا مسئولان باید شجاعانه تر برای مصرف واکسن ایرانی در بازار اقدام کنند.
کد خبر: ۹۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر محمدهادی ایمانیه بیان کرد: اینکه گفته می‌شود آمار ابتلای کودکان بیشتر شده است را حقیقتا بنده قبول ندارم؛ درصد کودکان مبتلا به کرونا مانند همان آغاز شیوع این بیماری‌ست؛ به عنوان مثال اگر در ابتدای شیوع کرونا از ۲۰۰ مبتلا ۲۰ نفر را کودکان تشکیل می‌دادند الان هم همینگونه است؛ اما به دلیل افزایش قدرت سرایت گونه جدید و بالا رفتن آمار کلی، شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا به کرونا هستیم.

این فوق تخصص‌ گوارش اطفال با بیان اینکه، یکی از بخش‌های بیمارستان نمازی شیراز به کودکان کرونایی اختصاص داده شده است، گفت: اکنون شاهد بستری بیماران مبتلا به کرونا در اغلب بخش‌های بیمارستان نمازی شیراز هستیم.

ایمانیه ادامه داد: جای تاسف دارد که چندین بیمار پیوندی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم‌، چون ایمنی بدن آنها به دلیل مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی پایین است و در مقابل این نوع بیماری بسیار آسیب پذیر هستند.

او اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها حاضر هستند تمام دارایی خود را بفروشند تا کودکانشان پیوند شوند اما با یک سهل انگاری آنها را از دست می‌دهند.

امید است داستان واکسیناسیون به سرانجام برسد

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز امیدواری نسبت به تسریع روند تولید واکسن ایرانی کرونا، اضافه کرد: قبلا قول تولید انبوه را تا اردیبهشت امسال دادند بعد به خرداد منتقل کردند و اکنون زمزمه‌هایی مبنی تولید و توزیع آن تا مهرماه شنیده می‌شود.

ایمانیه افزود: تصور می‌شود برخی متخصصان در این باره دچار فشارهای جانبی شده‌اند که نکند که تولیدات واکسن بیاید و فلان عارضه را داشته باشد و این فشارها موجب ترس در تولید کنندگان شده است.

او گفت: تصور بنده این است که حتی اگر یک میلیون واکسن زده شود و ۱۰ نفر دچار عارضه شوند بهتر از این است که تعداد زیادی از افراد مبتلا به بیماری شوند، زیرا ابتلا به این بیماری خود عارضه فراوانی ایجاد می‌کند، لذا مسئولان باید شجاعانه تر برای مصرف واکسن ایرانی در بازار اقدام کنند.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به مسئولان استان فارس پیشنهاد کرد که مواردی که ربطی به اشتغال و مسائل اقتصادی نداشته و جنبه تفننی دارند را قاطعانه نظارت و کنترل کنند و البته مردم هم مجدانه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ایمانیه تاکید کرد: مواردی مانند دورهمی‌های خانوادگی، شرکت در مجالس عروسی و عزا و گردهمایی‌ها ربطی به مسائل اقتصادی ندارند و باید با جدیت برای جلوگیری از این چنین تجمعاتی ورود کرد.

کنترل ورود و خروج‌ها بیشتر به شعار شباهت دارد

او تصریح کرد: علی‌رغم همه مسائلی که در خصوص منع تردد و رفت و آمد در شهرهای قرمز و نارنجی مطرح می‌شود اما کنترل ورود و خروج‌ها بیشتر به شعار شباهت دارد.

این فوق تخصص گوارش اطفال بیان کرد: اکنون شیراز در وضعیت قرمز قرار دارد و در همین موقعیت هم کافی است در دروازه‌های‌ شیراز بایستیم و ببینیم که چه مقرراتی در منع و رفت و آمد اجرا می‌شود!

ایمانیه اظهار کرد: شاید ‌در اوایل به منع تردد و رفت و آمد شبانه توجه می‌شد اما دور زدن‌های بیهوده و باز بودن رستوران‌ها در همان ساعات آغاز محدودیت‌های تردد شبانه و حضور افراد در کنار هم برای صرف شام جای تعجب دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار