معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تا پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاهای استان، چهار هزار و ۶۰۸ نفر بصورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 10 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد ابراهیم زارعی اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۵۴۳ نفر مرد و ۶۵ نفر زن هستند.

وی افزود: چهار هزار و ۲۸۴ داوطلب با مراجعه حضوری به ۳۱ بخشداری استان مراحل ثبت نام خود را انجام داده و ۳۲۴ نفر نیز از شیوه‌های غیرحضوری استفاده کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: از یک هزار و ۳۰۷ روستای واجد شرایط دارا بودن شورای اسلامی در استان، یک هزار و ۲۸ روستا شورای اسلامی با پنج نفر عضو و بقیه با سه نفر عضو خواهند داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان، داوطلبان شیوه غیرحضوری را به حضوری ترجیح دهند.

زارعی گفت: داوطلبان می ­توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس (entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان همچنین می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (Keshvar) و از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد، افزود: ارائه اصل گواهی عدم سوپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ در ۳ جدید برای ثبت نام الزامی است.

وی یادآور شد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا‌های تا ۲۰۰خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام در انتخابات لازم است.

زارعی ادامه داد: اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر نیاز است.

وی گفت: به استناد ماده ۳۰ قانون داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار