رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از روز ۱۰ فروردین‌ماه مجددا روند بستری ها در استان افزایش یافت و اکنون حدود ۲ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 10 April 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در نشست مدیریت کرونا که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: موارد فوت در هفته منتهی به ۲۰ فروردین نسبت به هفته قبل حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع هشدار دهنده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز آینده مقررات سختگیرانه ای در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می شود تا بیماری مهار شود افزود: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها، وضعیت بیماری کنترل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه از روز ۲۰ اسفند تا اول فروردین‌ماه روند بیماری در خوزستان کاهشی بود گفت: از اوایل فروردین تا روز دهم همین ما، سیر بیماران سرپایی در استان افزایشی شد به همین دلیل تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پیک بیماری، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان یک هزار و ۷۸۰ بیمار بود اما این تعداد تا روز پنجم فروردین‌ماه به یک هزار و ۴۰۰ بیمار کاهش یافت.

ابول نژادیان افرود: اکنون عمده بار مراجعه به بیمارستان ها در مناطق شمال و شرق استان (شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، شوش، بهبهان و امیدیه) است.

وی اضافه کرد: وضعیت بیماری در اهواز ثابت است و امیدواریم با اعمال این محدودیت‌های ۱۰ روزه، سیر بیماری در اهواز نزولی شود اگرچه به همکاری مردم نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار نفر در استان واکسینه شده اند افزود: بیش از ۸۰ درصد بیماران دیالیزی خوزستان واکسن دریافت کردند همچنین واکسن مورد نیاز برای مابقی این بیماران نیز موجود است اما برخی تمایل به تزریق واکسن ندارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان نداریم گفت: در هفته جاری دیگر اعضای سازمان نظام پزشکی، پاکبانان و پرسنل بهداشت و درمان واکسینه می شوند.

ابول نژادیان بیان کرد: ۹۶ درصد تخت‌های ویژه در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی استان اشغال و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافتند.

وی افزود: در بخش‌های ویژه دچار محدودیت هایی هستیم اما با جابه جایی بیماران و تغییر کاربری تخت‌ها، اجازه ندادیم بیماری منتظر تخت آی سی یو بماند.

وی گفت: خوشبختانه به لحاظ دستگاه اکسیژن ساز تاکنون با مشکل جدی مواجه نشدیم.

محدودیت های کرونایی از امروز به مدت ۱۰ روز در خوزستان اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار