فرماندار ویژه سقز گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این شهر و به منظور کاهش ازدحام، شلوغی و قطع زنجیره انتقال کرونا، بازار بزرگ سقز از امروز تا شنبه ۲۸ فروردین ماه سال جاری تعطیل است.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 11 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، کامیل کریمیان اظهار داشت: دیروز با حضور در بازار سقز و در گفت و گوی رودرو و نزدیک با بازاریان، از آنان خواهش کردیم تا بر اساس مصوبات ستاد کرونا و بر اساس جداول تعریف شده به مدت یک هفته مغازه هایشان را تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه بازاریان سقز، یک ضلع اصلی مهار کرونا بوده اند و هستند یادآور شد: در بخشی از برهه‌های زمانی با وجود نارنجی شدن وضعیت شهرستان سقز از نظر کرونایی، ولی به دلیل توجه به اقتصاد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار، گروه‌های شغلی ۲ و سه تعطیل نشد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل روند رو به رشد ابتلای شهروندان به کرونا و تشدید شدن این بیماری، همکاری بازاریان برای تعطیلی چند روزه، ضروری است، زیرا زنجیره این بیماری با دوری کردن از تجمع‌ها و ماندن در خانه، قطع می‌شود.

کریمیان اضافه کرد: در صورتی که وضعیت کرونایی سقز بهتر و از وضعیت حاد و بحرانی به سمت نارنجی و آبی پیش برود، تعطیلی بازار، کمتر از یک هفته به طول خواهد انجامید و بازار باز زودتر باز خواهد شد.

وی همکاری خوب بازاریان و مردم سقز در مهار کرونا را الگوی بسیاری از شهر‌ها دانست و گفت: دولت به وضعیت نامناسب اقتصاد مردم آگاه است و تعطیلی‌های بازار به دلیل جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت برای حفاظت از جان مردم است.

وی از رییس و هیات مدیره اتاق اصناف، رییس صنعت، معدن و تجارت و روسای اتحادیه‌های صنفی خواست تا نحوه تعطیلی و اجرای مصوبات ستاد کرونا را رصد کنند، چون بر این اساس، غیر از گروه‌های شغلی یک تمام گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از فردا ۲۲ فروردین تا ۲۸ فروردین تعطیل خواهد بود.

فرماندار ویژه سقز باری دیگر از خودگذشتگی بازاریان و صبوری آنان را قابل تقدیر دانست و افزود: مردم از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری مراسمات عروس و عزا خودداری کنند تا با همکاری یکدیگر سلامت را به شهر بگردانیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار