فرماندارخلخال گفت: با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا شرایط منطقه بحرانی ترشده و وضعیت بیماری کوویید ۱۹ به سمت رنگ قرمز پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۵۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 11 April 2021
فریدون بابایی افزود:با افزایش شمار ابتلا و فوت مبتلایان کرونا در این شهرستان هم اکنون وضعیت از رنگ نارنجی گذر کرده و با توجه به شرایط فعلی بزودی تبدیل به قرمز دور از انتظار نیست.
وی با تاکید بر تشدید برخورد با افراد بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در بین تمامی گروه‌های اجتماعی گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان بحرانی بوده و برای جلوگیری از ادامه وضعیت فعلی انجام هرگونه فعالیت‌های ورزشی، اجرای برنامه‌های جمعی و همچنین برگزاری مراسم عروسی و عزا با حضور بیش از ۱۰ نفر ممنوع است.
بابایی اظهار کرد: با توجه به اینکه درشرایط فعلی وضعیت کرونا در سطح همه استان‌ها و مناطق همجوار شهرستان خلخال نیز قرمز و یا نارنجی است نمی‌توان انتظار هیچ کمکی از سایر مناطق برای کنترل کرونا در منطقه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کرونا باید در داخل این شهرستان و با کمک عوامل انسانی موجود مدیریت شود، افزود: بانک اطلاعاتی کاملی از نیروی انسانی، پرستاران، پزشکان، نیرو‌های امدادی، نیرو‌های بسیچ و خدمات‌رسانی در تمامی ارگان‌ها تهیه شده و در صورت نیاز فراخوانی نیرو‌های شاغل در بخش خصوصی انجام و از پزشکان غیر دولتی برای کمک به درمان بیماران استفاده شود.
او با اشاره به افزایش بستری‌ها با ضریب سن پایین در مراکز درمانی و بیمارستانی بیان کرد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال تبدیل به بخش بستری شده و این امر خود موجب افزایش آلودگی است.
خلخال هم برای قرمز شدن خیز برداشت
راه‌اندازی بخش جدید بستری و درمان کرونا در بیمارستان خلخال 
فرماندار خلخال با بیان اینکه از امروز بخش جدید بستری و درمان کرونا در بیمارستان خلخال راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به احتمال افزایش شمار مبتلایان به کویید ۱۹ در روز‌های آینده محلی مناسب برای راه اندازی بیمارستان صحرایی از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال در نظر گرفته شده وسریعا این مکان برای پذیرش مبتلایان کرونایی تجهیز می‌شود.
بابایی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کرونایی، بیرون‌بر بودن رستوران‌ها و غذاخوری‌های خلخال معنی و مفهوم ندارد، اظهار کرد: فعالیت کلیه صنوف، رستوران، کبابی‌ها و اغذیه فروشی‌ها، کافه‌ها و کافی شاپ‌ها نیز از امروز در این شهرستان ممنوع بوده و این واحد‌های صنفی باید تعطیل شوند.
وی با اشاره به این‌که وضعیت بازار خلخال نیز چندان مناسب شرایط کرونای فعلی نیست، گفت: اگر در هر زمانی تشخیص داده شود که موج بیماری در حال افزایش و شیوع در حال گسترش است بازار تعطیل خواهد شد.
فرماندار خلخال بیان کرد: در روستا‌های پرخطر طی هفته‌های گذشته تمامی مصوبات قرارگاه زیستی اجرا و در روز‌های آتی نیز علاوه بر نظارت بر قرنطیه‌های خانگی با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج ادامه می‌یابد و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر در کل روستا‌ها از سوی بسیج انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه از زمان آغاز شیوع کرونا در این شهرستان ۹۸ نفر از اهالی خلخال جان خود را از دست داده‌اند اظهار کرد: متاسفانه با شروع ایام تعطیلات نوروزی وضعیت ثبات توقف فوتی‌های کرونا در شهرستان از بین رفته و در طول چند روز گذشته شمار قربانیان این بیماری به پنج نفر افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار