نماینده داراب گفت: ایجاد انگیزه برای قشر خدوم کارگران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که موتور محرک تولید و جهش آن هستند در جای خود با اهمیت است و دولت باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد و این وضعیت آزار دهنده و مخل تولید را اصلاح کند چرا که متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم نرخ تورم از نرخ افزایش حقوق‌ها بالاتر بوده.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 11 April 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدجواد عسکری نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری را بسیار دقیق و متناسب با وضعیت کشور دانست و گفت: واقعیت این است که  رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری  امسال  به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها به موضوعات مهم و راهبردی برای اقتصاد کشور و آینده نظام اشاره نمودند که متاسفانه در بحبوبه مسایل روزمره ممکن است این موارد مورد غفلت مسئولان اجرایی قرار بگیرد.
 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تمام مسئولان، اجزای دولت و حاکمیت باید اهتمام و تلاش در خوری برای تحقق شعار سال داشته باشند و  تکلیف دستگاه ها مشخص و وظایف آنها و محدوده شعار در سطح کلان و ملی تبیین شود. همچنین  سیستم و سامانه سنجش کار آمدی باید وجود داشته باشد تا تحقق هدف نامگذاری سال را بررسی کند.
 
عسکری گفت: حمایت از تولید یک بحث نظری صرف نیست بلکه شاکله اعتقادی و ملی دارد و باید به همه عواملی که به لحاظ ساختاری و کارکردی مانعی برای تولید ملی و جهش اقتصادی که تضمین کننده صلاح و رستگاری کشور است توجه جدی شود و مجلس شورای اسلامی و کمسیون‌های تخصصی وظیفه دارند در کنار نظارت بر حسن انجام وظایف و ماموریت های محوله توسط دستگاه های اجرایی، به بازنگری در قوانین برای روز آمد و کارآمد کردن قوانین بپردازد و در این زمینه از هیچ کوششی فرو گذار نکنند.
 
این نماینده مردم در مجلس، اضافه کرد: دولت باید از بودجه به عنوان  ابزار خود برای هدایت و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر استفاده نموده و ریسک بلندمدت سرمایه گذاری را کاهش دهد و تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها  به عمل آورد.
برچسب ها: تورم ، گرانی ، کارگران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار