مدیرعامل سازمان قطار شهری قم آغاز مسافرگیری فاز نخست خط یک مترو قم را در نیمه دوم سال جاری اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 12 April 2021

به گزارش تابناک قم، منصور درویشی در گفت و گو با خبرنگاران حاضر در بازدید از پروژه قطار شهری قم با اشاره به ضرورت انعکاس تلاش های انجام شده در اعماق زمین های قم برای پیشرفت پروژه قطار شهری اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و در طول این ۱۱ سال، با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: به هر حال در هر پروژه ای بویژه این پروژه مهم و عظیم، مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما باید گفت عزم همه مسؤولان و دست اندرکاران پروژه قطار شهری قم جزم است تا فاز نخست خط یک این پروژه را تا پایان خرداد ماه سال جاری به مرحله تست گرم برسانند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم سپس به برخی مشکلات بر سر راه این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: بحث های مربوط به تملک و جا به جایی ها و همچنین تأمین ارز مورد نیاز و دیگر منابع، برخی از مشکلات پروژه قطار شهری قم بوده است، بویژه آن که برخی تجهیزات قطار شهری بومی سازی نشده و مجبور به تأمین آن از خارج از کشور هستیم که البته با توجه به تحریم ها، این تأمین با مشکلاتی مواجه بوده و حتی برخی خریدها نیز محقق نشده است.

درویشی ادامه داد: راه اندازی فاز نخست خط یک قطار شهری قم بدون مشکل مالی پیگیری می شود و همت همه مسؤولان آن است تا آن را به سرانجام برسانند.

وی افزود: البته برخی مشکلات در امور مربوط به قراردادها وجود دارد، بویژه آن که برخی از این قراردادها مربوط به سال های قبل است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: با وجود همه مشکلات باید اذعان کرد که پیگیری این پروژه همچنان به صورت یک کار فعال در جریان است و به پیش می رود.

وی ابراز امیدواری کرد فاز نخست خط یک مترو قم در خرداد ماه سال جاری و با حضور مسؤولان و اصحاب رسانه به مرحله تست گرم برسد.

درویشی اضافه کرد: البته پس از مرحله تست گرم، سه تا ۶ ماه مرحله آزمایشی این فاز سپری خواهد شد تا بتواند به مرحله مسافرگیری برسد و ان شاء الله شاهد آغاز خدمات رسانی مترو قم به مردم باشیم.

فاز نخست خط یک مترو قم به طول حدود ۵.۲ کیلومتر از ایستگاه میدان شهید مطهری تا ایستگاه میدان کشاورز را شامل می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار