استاندار قم خواستار تسریع در اجرای متروی قم شد و گفت: فاز نخست این طرح خردادماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 12 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست بررسی آخرین وضعیت قم که امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مترو  با حضور حاجی‌زاده مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه موردحمایت ارکان استان و از مهم‌ترین طرح‌های شهری به شمار می‌رود.

وی افزود: در جلسه‌ای که  در حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، خوشبختانه صورت‌جلسه‌ای به‌منظور تأمین دو رام از قطارهای شهری مشهد به این طرح اختصاص یافت.

استاندار قم تصریح کرد: وعده دادیم تا پایان خرداد فاز یک خط یک را به بهره‌برداری برسانیم. پیشرفت طرح خوب است ولی با این سرعت ما نمی‌توانیم ، افتتاح فاز یک مترو را به خرداد برسانیم و به‌طور حتم باید، سه شیفت کار شود.

سرمست بیان کرد: از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا دعوت‌شده بود و انتظار داشتیم در این بازدید حضور یابند و امیدواریم به‌زودی شاهد بازدید  فرمانده قرارگاه از مترو قم باشیم.

وی با قدردانی از اقدامات سردار محمد در پیشبرد مترو قم گفت: انتظار داریم این تغییر تحول، در این پروژه و پیشرفت آن تأثیر نداشته باشد و  مشکلات حل شود.

استاندار قم با تأکید بر اینکه برای بهره‌برداری از خط یک قطار شهری تعهد اخلاقی داریم خاطرنشان کرد: شورا، شهرداری، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اهتمام ویژه به مترو قم دارند و قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز پای‌کار است.

 سرمست بابیان اینکه مترو قم  از پروژه‌های مهم زیربنایی و  اساسی یاد در شهر است و کار باید سه نوبت دنبال شود، بیان کرد: در وضعیت موجود مقداری از زمان‌بندی عقب هستیم و باید جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص 450 میلیارد تومان اوراق مشارکت به مترو قم در اواخر سال گذشته بیان کرد: این پروژه مشکل مالی ندارد.

استاندار قم گفت: از قرارگاه خاتم‌الانبیا انتظار داریم با عظمی با جدی‌تر از قبل کمک کرده و برای شهر کریمه اهل‌بیت پروژه‌ای ماندگار  تحویل دهد.

سرمست همچنین در مورد مشکلات سیمان و فولاد پروژه قطار شهری قم بیان کرد: موضوع سیمان و فولاد  از فولاد کاشان و سیمان نیزار پیگیری تا به نتیجه برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار