حمید دبیری مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: وزارت جهاد کشاروزی به استان فارس هشدار داده که برای آخر فروردین‌ماه آماده مبارزه با آفت ملخ باشد، اما با توجه به شواهد و قراین موجود احتمال هجوم ملخ به مزارع فارس خیلی کم است.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 12 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید دبیری با بیان اینکه دسته جات ملخ به استان فارس هنوز وارد نشده است، اظهار داشت: آفت ملخ به بوشهر و خوزستان حمله کرد، اما گزارشی مبنی بر ورود ملخ به فارس نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه تمام امکانات شامل سم، سم‌پاش، خودرو و نیرو‌ها برای مقابله با آفت ملخ فراهم شده است، افزود: وزارت جهاد کشاروزی به استان فارس هشدار داده که برای آخر فروردین‌ماه آماده مبارزه با این آفت باشد، اما با توجه به شواهد و قراین موجود احتمال هجوم ملخ به مزارع فارس خیلی کم است.

دبیری با بیان اینکه اگر آفت ملخ به استان فارس حمله کند جمعیت آن کم است، زیرا در بوشهر و خوزستان نیز با چند روز مبارزه این آفت از بین رفته است، گفت: ظاهرا امسال در آفریقا و عربستان با این آفت خوب مبارزه شده به همین دلیل به مرز‌های ایران زیاد نرسیده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه امسال خشکسالی مشکلات زیادی برای مزارع و باغات استان ایجاد کرده است و در حال حاضر با آفت سوسک سرخرطومی درخت خرما، سن غلات و آفات دیگر روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: تراکم سن در مزارع گندم و جو استان فارس زیاد است.

او با بیان اینکه با وجود اینکه هنوز ابتدای برداشت گندم و جو هستیم معادل سال گذشته در ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع با آفت سن مبارزه کردیم و احتمالا مبارزه با این آفت به نزدیک ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد، خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های استان فارس درگیر آفت سن هستند.

دبیری گفت: به دلیل خشکسالی مزارع آبیاری درستی نشده و از آنجا که قیمت گندم مناسب نیست کشاورزان رغبت زیادی برای مبارزه با این آفت ندارند و نیاز است که برای مبارزه به آن‌ها کمک شود تا به مبارزه ترغیب شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار