در بهار ۱۴۰۰؛
تابناک سمنان: سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: پهنای باند اینترنت مصرفی مشترکان تلفن همراه هفت درصد در بهار ۱۴۰۰ افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 12 April 2021

پهنای باند Bandwidth - تک دیک

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: میزان استفاده مشترکان از پهنای باند اختصاص یافته به سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در اسفند ۹۹ در مجموع برابر با ۲۹.۶ گیگابیت بر ثانیه بود که این رقم در بهار سال جاری با رشد ۷ درصدی به ۳۱.۷ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد امکان ارتباطات برخط و حفظ کیفیت آن با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه افزود: هم اکنون زیرساخت های ارتباطی و پهنای باند شبکه، ظرفیت لازم جهت پاسخگویی به تمام نیازهای مشترکان استان را داراست.

تعطیلات نوروز و قرنطینه خانگی عامل افزایش مصرف پهنای پاند

سید یاسر حسن پور با اشاره به تعطیلات نوروزی و شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کرونا این افزایش مصرف پهنای باند را قابل پیش بینی دانست و افزود: پهنای باند اختصاص یافته به ارتباطات سیار نسبت به زمستان سال گذشته  افزایش ۸ درصدی داشت و در حال حاضر معادل ۱۲۳ گیگابیت بر ثانیه است.

حسن پور با تشریح خدمات سامانه ایران نوآفرین، از ثبت نام ۶۰ شرکت برای دریافت خدمات سامانه ایران نوآفرین در این استان خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، تا کنون ۶۰ شرکت و شخص حقیقی در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کرده اند که نشاندهنده افزایش ۴۵ درصدی در سال ۹۹ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: از جمله برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه توسعه و رونق فضای کسب و کار حوزه فاوا، سامانه ایران نوآفرین است که با انواع طرح های حمایتی، تسهیلات و خدماتی را در اختیار شرکت های نوپا و غیرنوپا قرار داده است.

وی افزود: از ۶۰  ثبت نام صورت گرفته در سامانه ، ۳۳ کد نوافرین اخذ شده است، که  شامل ۱۸ شرکت نوپا، ۷ شرکت بزرگ رشدیافته ، ۳ علاقه مند به دریافت اطلاعات، ۱ شتابدهنده و ۴ تیم نوپا است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان همچنین در پایان اظهار امیدواری کرد : با توجه به بسترسازی مناسب صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوان شرکت های بومی و اشخاص علاقه مند بیشتری جهت فعالیت در این زمینه جذب کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار