معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته افزون بر ۲۴۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری شده اند.
کد خبر: ۹۵۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 13 April 2021

 

دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیر ابتلا به بیماری کووید ١٩ در استان گیلان همچنان روند صعودی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ٩٠٠ بیمار کرونایی در بیمارستان استان بستری هستند، اضافه کرد: از این میان بیش از ۱۱۵ بیمار بدحال مبتلا تحت مراقبت های ویژه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تاکید کرد : مردم جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و رعایت این نکته در کنار مراعات سایر موارد بهداشتی در مقابله با کرونا بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: پیش از این زدن ماسک زدن و عدم شرکت در تجمعات را تاکید می کردیم اما اکنون تاکید برآن است که مردم جز برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج نشوند ضمن اینکه هنگام خروج از منزل حتما باید ماسک زده و فاصله فیزیکی رعایت شود.

دکتر حیدرزاده با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تبریک این ماه پربرکت خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بین روزه داری و رعایت استانداردها و پروتکل ها هیچ منافاتی نیست.

وی بیان داشت: مراسم افطاری هم نوعی دورهمی است و امسال نیز باید از مهمانی های افطاری در ماه مبارک رمضان بپرهیزیم تا از اوج بیماری کووید ١٩ عبور کنیم.

برراساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار