نایب رئیس بانوان هیات ورزش‌های همگانی استان تهران گفت: با شیوع کرونا ۳ هزار و ۵۵۰ کلیپ ورزش در خانه در راستای ترویج ورزش همگانی به این هیات ارسال شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 13 April 2021

 

نرگس معدنی پور افزود: امسال با افزایش زمینه و فرصت مشارکت خانواده ها و براساس علائق و توانایی آنان، جذب حداکثری بانوان به ورزش همگانی را مد نظر داریم.

نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان تهران از اهداف مهم ورزش بانوان در سال ۱۴۰۰ را مشارکت در برنامه های ورزشی با کیفیت و منظم براساس علائق و توانایی دختران و زنان استان عنوان کرد و گفت: در این راستا سیاست و راهبردهای های کلانی را در نظر گرفته ایم که با رویکرد جلب مشارکت حداکثری زنان و دختران اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدت‌هاست که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی جهت پیشگیری با اثر مثبت بر سیستم ایمنی معرفی شده است خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت، زنان به عنوان محور اصلی و تامین کننده سلامت خانواده نقش پررنگی را ایفا کردند.

معدنی پور بیان کرد: یکی از اهداف مهم این هیات، تعطیل نبودن ورزش در ایام کرونا بوده است چرا که فعالیت ورزشی می تواند در ایمن ساختن بدن تاثیرگذار باشد.

نایب رییس هیات ورزش همگانی استان تهران تاکید کرد: با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به‌عنوان مادران و به‌تبع آن سلامت فرزندان، بر آن شدیم که یکی از سیاست‌های کلان و با اهمیت در سال ۱۴۰۰ هیات ورزش‌های همگانی استان تهران را حمایت از ایجاد محیط های ایمن ورزشی جهت دسترسی عادلانه زنان، متناسب با توانائی های آنان در نظر بگیریم تا در این زمینه زنان استان بتوانند در مکانی مناسب فرصت مشارکت در برنامه های ورزشی با کیفیت و براساس علایق خود داشته باشند.

وی افزود: باوجود نقش مهم ورزش در سلامت زنان، عدم تحرک جسمانی بانوان یعنی محروم شدن بخش مهم جامعه از سلامتی و بهداشت جسمانی و روانی، شادابی و کارایی لازم که بی‌شک لطمه‌های جبران‌ناپذیری برای کل جامعه به دنبال خواهد داشت.

معدنی ادامه داد: براین اساس ضرورت دارد تا شرایط و زمینه‌های لازم برای حضور بیشتر و فعالانه زنان را در عرصه ورزش فراهم سازیم. با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند و به اذعان همه روانشناسان اجتماعی و کارشناسان امر، جامعه‌ سالم بر پایه خانواده‌ سالم بنا نهاده می‌شود و رکن اصلی خانواده را نیز زنان و مادران تشکیل می‌دهند نیاز است که هیات ورزش های همگانی با ترویج ورزش همگانی به ویژه برای زنان و افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های ورزشی گام مهمی در راستای سلامت خانواده و جامعه بردارد.

معدنی پور تاکید کرد: به علت نقش ارزنده و مهم زنان و مادران در خانه با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و بیکاری بسیاری از مربیان خانم با برگزاری پویش "ورزش در خانه" سعی کرد در این ایام نشاط و تحرک بدنی را به خانه ها ببرد که ۳ هزار و ۵۵۰ کلیپ ورزش زنان و ورزش مادران و فرزندان، مادران و اعضا خانواده برای ما ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های منسجم و برنامه های مستمر سال ۱۴۰۰ را سال تحول و ارتقا ورزش همگانی بانوان و خانواده قرار دهیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار