ابراهیم عزیزی با بیان اینکه خط پروپیلن به لحاظ صنعتی دارای اهمیت فوق العاده‌ای‌ست و می‌تواند صنعت استان فارس را متحول کند، از پیگیری مجمع نمایندگان فارس برای ایجاد این خط در فارس خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر، ایجاد این خط در استان فارس به تصویب هیئت دولت رسید.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ابراهیم عزیزی با بیان اینکه خط پروپیلن به لحاظ صنعتی دارای اهمیت فوق العاده‌ای‌ست و می‌تواند صنعت استان فارس را متحول کند، از پیگیری مجمع نمایندگان فارس برای ایجاد این خط در فارس خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر، ایجاد این خط در استان فارس به تصویب هیئت دولت رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده شیراز و زرقان در مجلس، عزیزی خاطرنشان کرد: اهمیت این خط برای استان فارس از آنجاست که اولا در سراسر کشور تنها در استان‌های فارس و کرمانشاه ایجاد خواهد شد ثانیا با ایجاد آن حداقل ۵۰۰واحد صنعتی را در شاخه‌های گوناگون و صنایع مختلف، می‌توان فعال کرد.

عزیزی با یادآوری اینکه مقرر شده که این خط پروپیلن از عسلویه به استان فارس کشیده شود، به موضوع خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس نیز اشاره و اضافه کرد: این پروژه بزرگ نیز در کنار ایجاد خط پروپیلن از اهمیت بسزایی برخوردار است، چراکه صنعت در ابتدا نیاز به منابع آب دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: فارس به لحاظ منابع آبی در شرایط مناسبی نیست و اگر فکری اساسی برای آینده نکنیم با بحرانی بزرگ در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عزیزی تاکید کرد: انتظار ما این است که مسئولان دستگاه‌ها وصنعتگران و سرمایه گذاران استان فارس نسبت به اهمیت پروژه انتقال آب و تاثیری که بر آینده استان خواهد داشت، حساسیت داشته و احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم این پروژه‌های بزرگ و محرک را به سرانجام برسانیم.

او همچنین گفت: در کنار ابر پروژه‌های خط انتقال پروپیلن و آب، ایجاد و توسعه خطوط ریلی نیز بسیار مهم و ضروری است، چراکه محصولات تولید شده باید با ایجاد این خط ها از استان به نقاط دیگر صادر شود.

نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس ادامه داد: در این حوزه نیز ایجاد راه آهن شیراز، بوشهر، شیراز، گلگهر و شیراز به خراسانات نیز دنبال شده که برخی فازها به مناقصه رفته تا پازل صنعتی شدن استان تکمیل شود.

عزیزی یادآور شد: برای پیشرفت و توسعه استان فارس باید نگاه بلند داشت و همت والا و از نگاه‌های سطحی و پیش پا افتاده و سیاسی کاری‌های بیمارگونه پرهیز کرد تا با هم افزایی، هوشمندی و عقلانیت این توسعه همه جانبه را تسریع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار