مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استان در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده را از اهداف این فراخوان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 12 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، "رضا میرزائی " افزود: هرگونه تغییر در ویژگی‌های اجزای تشکیل‌دهنده خاک به طوری که استفاده از آن ناممکن گردد آلودگی خاک نامیده می‌شود وبرطرف کردن آلودگی خاک تا رسیدن به حد مجاز هدفی ارزشمند و از برنامه‌های کاری این سازمان است که در همین راستا فراخوان عمومی شناسایی فعالان در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده صادر شد.
وی گفت : قانون حفاظت از خاک در ۲۶ ماده و چهار تبصره، سال ۱۳۹۸ به تصوب مجلس شورای اسلامی رسید که حکایت از اهمیت موضوع خاک در کشور دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت : براساس ماده ۱۴ این قانون در صورت بروز آلودگی خاک، آلوده‌کننده با هماهنگی و تایید اداره مذکور باید آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند و در صورت استنکاف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
وی اظهار داشت :به منظور تحقق ماده مذکور این اداره کل در نظر دارد نسبت به شناسایی فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استانی و ظرفیت‌های موجود در زمینه بازسازی خاک آلوده اقدام کند.
میرزائی یادآور شد: تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند برای ارائه رزومه کاری و مدارک به معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی مراجعه کنند تا بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص تهیه و در دسترس قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار