نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه گفت: استعداد مناطق غرب کرمانشاه در زمینه نفت و گاز ظرفیت و فرصت مناسبی برای پیشرفت و توسعه آن فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 19 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«شهریار حیدری» با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای تحول زیرساختی و زیربنایی مناطق غرب کرمانشاه، افزود: برای ایجاد تحول، جذب سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های کشاورزی، مرز، نفت و گاز باید تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت های منطقه ای غرب کرمانشاه از طریق وزارتخانه های مربوطه پیگیری شده و برای استفاده از ظرفیت نفت و گاز منطقه با وزیر نفت و مسوولان این وزارتخانه جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت به موافقت این وزارتخانه به توجه کردن به منابع نفت و گاز منطقه و ایجاد پتروشیمی در این منطقه منجر شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جلسات مختلف کارشناسی در این زمینه برگزار و دولت متقاعد شد و وزیر نفت نیز موافقت کرد که ۲ امتیاز بزرگ و تاریخی به حوزه انتخابیه قصرشیرین اختصاص یابد و کارشناسان مربوطه برای مطالعه و کارشناسی عازم منطقه شدند.

حیدری خاطرنشان کرد: بعد از پنج ماه مطالعه و کارشناسی و جلسات مختلف موافقت شد که پالایشگاه های دولتی و خصوصی در منطقه ایجاد می شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در خانه ملت گفت: ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه با هدف توسعه و پیشرفت منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و دایمی و تحول اقتصادی در منطقه دنبال شد.

حیدری افزود: با پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های بسیار از خروج این امتیازات از مناطق قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب جلوگیری شد و در جلسه ای با وزیر نفت بر عدم خروج امتیاز پالایشگاه و پتروشیمی از منطقه تاکید شد.

وی تصریح کرد: گرفتن این امتیازات که حق مردم جنگ زده و زلزله زده این مناطق است با تلاش‌های صورت گرفته در مجلس و پیگیری از طریق وزارتخانه مربوطه و همچنین همراهی استاندار کرمانشاه انجام گرفته است.

وحدت عامل توسعه منطقه است

وی با انتقاد از کسانی که به دنبال سنگ اندازی و درست کردن مانع بر سر راه تحول و پیشرفت منطقه هستند، اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد قصرشیرین، دریافت امتیاز پالایشگاه و پتروشیمی، بهره برداری عظیم از منابع آبی و کشاورزی منطقه در آینده نزدیک، تمدید امهال یکساله تسهیلات زلزله زدگان و طرح‌های دیگر موید این نکته است که به دنبال اهداف شخصی نبوده ام و همواره اهداف منطقه ای را در مجلس دنبال کرده و در آینده نیز برای پیشرفت و توسعه منطقه تلاش خواهم کرد.

وی تاکید کرد: وحدت عامل موفقیت و پیشرفت و توسعه منطقه است و تصویب طرح‌های بزرگ برای منطقه آن هم به شکل دولتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به سختی حاصل می شود که این مهم برای شهرستان های محروم و مرزی غرب استان با تلاش نماینده مجلس و همراهی استاندار به دست آمده است و می تواند گامی بزرگ در پیشرفت و توسعه منطقه باشد از این رو کارشکنی و سنگ اندازی در این مسیر خیانت به مردم این مناطق است.

تیم‌های مشاور و کارشناسان وزارت نفت یک میدان گازی جدید در حد فاصله گیلانغرب و سرپل ذهاب را شناسایی کرده اند که وزارت نفت با این حجم از سرمایه‌گذاری در منطقه شناسایی شده، یک پالایشگاه و یک پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.

طبق گفته هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، این ابرپروژه وزارت نفت شاید بتواند عقب‌ماندگی توسعه کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس را جبران کند که سرمایه گذاری وزارت نفت در این ۲ پروژه عظیم که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی چشمگیر در سطح استان منجر به رونق دیگر صنایع وابسته نیز شود.

شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار