امام جمعه موقت قصرشیرین با اشاره به فرموده امام راحل که حفظ نظام از اوجب واجبات است، انتخابات را از مصادیق حفظ این نظام الهی دانست و گفت: کسی که در خط امام راحل و رهبری حرکت می‌کند با صندوق رای قهر نمی‌کند و چنین نگاهی با خط امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بیگانه است.
کد خبر: ۹۶۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 05 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، ایام ارتحال ملکوتی امام و قیام خونین ۱۵ خرداد، افزود: مردم در ۲۸ خرداد امسال نشان می دهند که با حضور حداکثری خود در انتخابات، یک دولت انقلابی با روحیه جهادی سر کار بیاید و مشکلات مردم حل شود.

وی اظهار داشت: مردم باید به راهنمایی های رهبری در این انتخابات که همان گفتمان انقلاب و امام راحل یعنی جمهوریت و اسلامیت توجه کنند و انتخابات بهترین راه تصمیم گیری مردم برای انتخاب نوع مدیریت کشور است.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: با انتخاب رییس جمهور و اعضای شوراهای اسلامی می توان نوع مدیریت کشور را تعیین کرد.

وی اظهار داشت: فراموش نکردن جنگ اقتصادی، مقاوم سازی اقتصاد کشور با توجه به الگوهای بومی، گفتمان فرهنگ انقلاب، فساد ستیزی، دانش محوری، تقویت مسیرهای جهادی و روحیه جهادی و توجه به جوان گرایی از مصادیقی است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام شامحمدی افزود: همان طور که رهبری فرمودند اشرافی گری از آفت های مدیریت کشور است زیرا مشی و خط امام در ساده زیستی و خدمت همه جانبه به مردم است.

او گفت: انتخابات فرصت شایسته ای است که مدیریت کشور با انتخاب مردم به سمت خدمت به مردم و خط امام بیشتر حرکت کنند زیرا هر جا ما موفق بوده ایم به توصیه های امام و رهبری عمل کرده ایم و ما باید سعی کنیم در انتخاب خود، شعار نامزدها را مورد بررسی قرار دهیم، کسانی که شعار می دهند و وعده می دهند اگر انتخاب شوند به وعده وعید خود توجه داشته باشند.

امام (ره) ملت ایران را به مسیر حق هدایت کرد

امام جمعه موقت قصرشیرین ادامه داد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه و ملت ایران را به عزت و شهادت و مسیر حق هدایت و راهنمایی کرد.

حجت الاسلام شامحمدی گفت: امام در روزگاری که هم شرق فکر می کرد پایان دین و خدا پرستی است و هم غرب فکر می کرد که بر دوره حکومت دینی خط ابدی کشیده است و غرب و شرق به تبلیغ علیه خدا پرستی و دیانت و مذهبیت و اخلاق می پرداختند به عنوان یک فقیه مجاهد و عالم و یک انسان هوشمند توانست از پایگاه دین و با حمایت مردم در سراسر این سرزمین پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد.

او افزود: امام راحل در ۲برهه توانست مسوولیت خود را در مسیر حق به انجام برساند راه اول دوران نهضت اسلامی بود هم کسانی که به نام سلطنت حکومت را به دست گرفته بودند و هم قدرت های خارجی به ویژه غرب و آمریکا که بر مردم سلطه پیدا کرده بودند امام در سال ۱۳۴۲ فریادش را بر ضد استبداد و برای آزادی مردم از شر ظالمان و ستمگران که به ناروا بر مردم سلطه یافته بودند و در سال ۱۳۴۳ در با لایحه استعماری کاپیتولاسیون، مبارزه با استعمار را آغاز کردند و این مبارزه با استعمار و استکبار را به پیش بردند و مردم بیدار و هوشیار پشت رهبر اسلامی خود حرکت کردند تا اینکه امام راحل را تبعید کردند.

وی ادامه داد: مرحله بعد مرحله تثبیت انقلاب بود که در سال های ۵۷، ۵۸ و ۵۹تثبیت نظام اسلامی بود که امام راحل در تمام مراحل تثبیت انقلاب از مسیر عقلانیت و در چارچوب موازین اسلامی حرکت خود را ادامه داد و گفتمان انقلاب و امام را شکل داد و همه جا آرا و نظر مردم را در کنار شریعت اسلامی و در چارچوب موازین اسلام به عنوان یک معیار قرار داد و آزادی و رای مردم از دیدگاه امام تا امروز به صورت یک گفتمان وجود دارد.

او اظهار داشت: از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران و کلمه جمهوری اسلامی ایران به عنوان چارچوب نظام در انتخابات فروردین ۵۷ انتخاب شد و در همه این انتخابات ها امام در چارچوب موازین شرع مقدس اسلام و آرای مردم این نظام را پیش برد و در برابر انواع توطئه های دشمن ایستادگی کرد و نظام اسلامی را تثبیت کرد.

وی ادامه داد: امروز می بینیم این گفتمان خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب این مسیر و خط امام را پیش می برد و آن کسی که توانست کشور را هدایت کند و مردم را در مسیر امام قرار دهد رهبر انقلاب بود و امروز می بینیم انقلاب ما سربلند و با عظمت این مسیر را طی می کند.

وحت رمز پیروزی ملت ایران است

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: ما می توانیم مسیر پیشرفت را به ۲ شرط ادامه دهیم یکی وحدت، اتحاد و همبستگی حول محور اسلام و قانون و گفتمان امام راحل، انقلاب و رهبری که همه باید دست به دست به دست هم دهیم و نگذاریم عده ای فرصت طلب در میان مردم اختلاف ایجاد کنند.

حجت الاسلام شامحمدی افزود: راه دوم راه جهاد به معنای کلمه عام که تنها مقاومت میدان جنگ نیست و به معنای تلاش پیگیری و استفاده از همه توان ابزار و فرصت ها است و مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که بتوانیم از همه توان فرصت ها استفاده و بهره برداری کنیم.

وی در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) و قیام خونین ۱۵ خرداد از مسوولان خواست تا نسبت به رفع مشکلات آب شرب اهالی بخش مرزی سومار اهتمام ویژه را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اهالی سومار حدود سه سال است که مشکل آب شرب دارند و راجع به این مساله گله مند هستند از این رو از مسوولان می خواهیم که در روزهای آینده با تلاش جهادی شاهد رفع این مشکل مردم باشیم.

همچنین آیین بزرگداشت ایام ارتحال امام خمینی (ره) با حضور نمازگزاران و با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد مهدیه برگزار شد.

انتخابات از مصادیق حفظ نظام اسلامی است

۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ و ۱۵خرداد هم سالروز قیام مردم ایران علیه نظام ستم شاهی در سال ۱۳۴۲ است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۲ بخش مرکزی و سومار، بیش از ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار