دکتر غلامرضا قلندریان
کد خبر: ۹۶۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 05 June 2021

تابناک رضوی: در چرخه پرفراز و نشیب تاریخ، کمتر می توان حوادثی را یافت که در اعماق سیاه شب ، سپیده دم رهایی و آزادگی را بشارت به همراه داشته باشد، برای خسته دلان و درد مندانی که سرخی چهره و چشم هایشان تفسیر صبر و انتظار بوده باشد، انتظار ورود و ظهور روشنی به سیطره خوفناک و وحشت انگیز تیرگی و تباهی، تاشبی بیداری بخش بر پایان شب آسایش شب صفتان و تیره بختان.

اما این اتفاق که نقطه عطفش در قیام پانزدهم خرداد سال 1342 بود در سال 1357 محقق شد و انفجار نور لقب گرفت.
امام خمینی (ره)، به عنوان شخصیتی استثنایی، بی نظیر و ممتاز و اسطوره قرن، بزرگ ترین پدیده روزگار ماست و انقلاب تحت رهبری آن پیرمراد حادثه ای است همیشه جاودان در حافظه تاریخ و جاری است تا همیشه زمان.
امام خمینی (ره) تا شبی گرما بخش در سرد ترین فصل زمین و روشن و فراگیر و همه جا گستر، چون خورشید بود که روح دادگسترش پرده از نقشه شوم مکاران برگشیده و دست های پر توانش کرس رسوایی آن را چنان محکم و استوار بر طبل زمان فرو کوبید که پژواک آن همچنان بر این گنبد دوار به یادگار مانده است.
قیام پانزدهم خرداد 1342 مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی بود که منشا تحولات وسیع داخلی و بین المللی شد قیام پانزدهم خرداد جنبشی ماندگار و برخاسته از خاستگاه مذهبی و ملی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی بود. که در جهت حریم مرجعیت و روحانیت شکل گرفت و در کوران تحرکات و شیطنت های تسلط جویانه آمریکا و که در پوشش های برخی اصلاحات سیاسی ، فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و اجتماعی انجام می شد به وقوع پیوست و پایه های رژیم ستم شاهی را متزلزل کرد.
قیام امام خمینی (ره )، قیام سپیدی بود ضد سیاهی ، داستان نبرد جاویدان میان ایمان، کفر و در حقیقت انفجار نور بود در حجم سنگین شب، در انتهای تحمل انسان و در شکنجه گاه شوم استکبار، وقتی که کرامت انشانی قربانی بی مبالاتی و فزون خواهی سردمداران جهان گشته بود.
امام (ره) خود بهتر از هر کس به آثار معنوی انقلاب در بیدار سازی جوامع آگاه بود و می دانست که عرصه را در جهان بر استبداد و کفر تنگ خواهد نمود و خواب رهزنان حقیقت را آشفته خواهد کرد. او آمده بود تا عهدی را که انسان در حکومت اعلی با پروردگار خویش بسته بود احیا کند و آن را به یاد انسان فراموش کاری بیاورد که خطاب "الست بربکم" را با "قالوبلی" پاسخ داده و امنت الهی را پذیرفته و بار ان را بردوش نهاده بود.
امام راحل روشنی جان ها و رستاخیز دلها را بارشادت بی بدیل خویش، به انقلاب پیوند زد و بدین ترتیب اصالت را به جوامع اسلامی بازگرداند او سیاست را میوه ای نچیده از درخت برومند و سایه گستر دین می دانست و آمده بود تا آن را بچیند و شهد شیرینش را در مذاق جان آدمی فرو ریزد.
بدون تردید بی وجود امام (ره) مفهوم سیاسی دین، ناشناخته و دور از دسترس می ماند و وجود خارجی نمی یافت.
اکنون که از هجرت ملکوتی آن عارف و سالک سفر کرده بیش از سه دهه می گذرد تلالو و امواج انقلاب او در ارکان عالم همچنان پاربرجاست و آرام نخواهد گرفت.
اگر عمیق و دقیق بنگریم بسیاری از اتفاقات و رخ دادهای جاری در جهان آشوب زده امروز با هدف خروج از سلطه و حرکت به سمت آزادگی و رهایی از بندگی، هریک به نوعی از آن خیزش عظیم و موج رهایی بخش تاثیر می پذیرد.
بدیهی است آنچه امروز تمرکز قدرت طلبان و آشوب گران را به هم زده و معادلات سیاسی انان را بهم ریخته است حاصل همان سرچشمه هایی است که از شط خروشان انقلاب اسلامی نشات گرفته اند.
امروز هر چند امام راحل در میان ما نیست امام اندیشه های ژرف و عالمانه آن عارف روشن ضمیر تحت هدایت و رهبری های داهیانه جانشن برحق و شایسته او حضرت آیت الله خامنه ای در بستر جامعه اسلامی جاری است که همچنان با همراهی آحاد پیروان و دوستدارانش، خروشنده و پرتلاطم پیش می رود و امید است این بیدار و روشن فکری، با اذن و یاری و عنایت خداوند سبحان، طلیعه ظهور منجی عالم بشریت گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار