نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:
نماینده ولی‌فیقه در استان گیلان گفت: امام صادق(ع) با تشکیل مکتب اسلامی به امت مسلمان فهماند که برای موفقیت یک جامعه باید دین حاکم بر جامعه باشد.
کد خبر: ۹۶۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 06 June 2021

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلی امام خمینی(ه) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: نکته نخست درباره‌ شخصیت این امام بزرگوار روح بلند بندگی ایشان است که در همه حال در این حضرت جلوه‌گر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: مالک یکی از یاران امام جعفر صادق(ع) نقل می‌کند "من مدتی در خانه این حضرت رفت و آمد داشتم و همیشه ایشان را در حال تلاوت قرآن، خواندن نماز یا روزه‌دار می‌دیدم" که این سخن مالک به منظور این نیست که امام به بقیه امور خویش رسیدگی نمی‌کردند بلکه روح بلند بندگی امام را بیان می‌کند‌.

امام جمعه رشت با اشاره به اشراف و جامعیت امام جعفر صادق(ع) در حوزه‌های مختلف علوم خاطرنشان کرد: شیخ مفید که از علمای هزار ساله تاریخ اسلام است نقل می‌کند به قدری از این حضرت علوم مختلف پخش شده است که اکثریت، شیعه را به نام امام جعفر صادق(ع) می‌شناسند.

وی با اشاره به زمان‌شناسی امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: این حضرت به مردم و شرایط زمان خویش اشرافیت کامل داشت و با توجه به این شناختی که داشت می‌دانست چه مشکلاتی در جامعه حاکم است لذا شاگردانی تربیت کرد که بتوانند به بیان معارف بلند اسلام بپردازند و جامعه علوم باشند.
فلاحتی نگاه انسان‌ها به دین را به 3 دسته تقسیم کرد و افزود: دسته نخست گروهی هستند که دین را قبول ندارند و معتقدند نباید در جامعه باشد، دسته دوم گروهی هستند که دین را قبول دارند اما معتقدند نمی‌تواند جامعه را اداره کند و دسته آخر گروهی هستند که دین را قبول دارند اما معتقدند که اگر دین وارد جامعه شود آلوده می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان به کسانی اشاره کرد که دین را قبول دارند اما معتقدند دین با ورود در جامعه آلوده می‌شود و گفت: به فرموده رهبر انقلاب اینان "سکولارم یا به نوعی اومانیسم" هستند و در واقع سکولارم‌های مذهبی هستند که بسیار به جامعه و دین ضربه می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) با تشکیل مکتب اسلامی و تربیت شاگردان موفق در این مکتب به تمامی این دیدگاه‌ها خط بطلان کشید و به انسان‌ها فهماند که اگر دین حاکم بر جامعه باشد جامعه موفق می‌شود و در غیر این صورت آن جامعه به ویرانه تبدیل می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) تلاش کرد تا دین اسلام در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها وجود داشته باشد عنوان کرد: اگر دین حاکم بر جامعه بشری نباشد انسان‌ها گمراه می‌مانند و رستگار نمی‌شوند به همین دلیل پیامبران آمدند که به انسان‌ها بگویند که پیرو خداوند باشید و با ظلم و ستم مبارزه کنید.

فلاحتی تصریح کرد: از دیدگاه امام جعفر صادق(ع) اگر کسی سه خصلت نداشته باشد حتی ایمانش هم به نفع او نیست، نخست اینکه خودش را مزین به دانشی کند که بتواند در مقابل جهل ایستادگی کند، دوم اینکه اگر در مقابل حرام قرار گرفت آلوده نشود و سوم اینکه اخلاقش جذب کننده باشد نه اینکه انسان‌ها از او فرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار