رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دشمنان همواره با ایجاد شائبه در فضای انتخابات زمینه بهره وری دشمنان ایران اسلامی را فراهم آوردند. اما ملت ایران در طول چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی همه نقشه های دشمنان این مرز وبوم را بی اثر ساخته است و در حماسه ۲۸ خرداد بار دیگر اثبات خواهد کرد که بر آن عهدی که بسته ست باقی است.
کد خبر: ۹۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 08 June 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و اظهار داشت: دشمنان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی تلاش می‌کنند، در آستانه مهیا شدن مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر در مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، روح ناامیدی و یأس را در جامعه تزریق کنند.

وی افزود: دشمنان همواره با ایجاد شائبه در فضای انتخابات زمینه بهره وری دشمنان ایران اسلامی را فراهم آوردند. اما ملت ایران در طول چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی همه نقشه های دشمنان این مرز وبوم را بی اثر ساخته است و در حماسه ۲۸ خرداد بار دیگر اثبات خواهد کرد که بر آن عهدی که بسته ست باقی است.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت در هر نظامی علاوه بر جنبه‌های شرعی که دارد، به عنوان یک حق نیز قلمداد می‌شود، حقی که در همه جوامع و مکاتب بشری به عنوان فضیلت و ارزش شناخته می‌شود و با عناوینی همچون «حق انتخابگری»، «حق مشارکت در تعیین سرنوشت» و ... شناخته می‌شود، از طرفی ویژگی هر حقی این است که صاحب حق باید از آن دفاع کرده و در پی احقاق و عملی ساختن و یا به اصطلاحی علمی تر «استیفا» آن باشد یعنی باید تمام حق خود را مطالبه کند، چرا که هر گونه بی‌اعتنایی نسبت به آن اقدامی نارواست که به از بین رفتن حق، منجر خواهد شد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: بر این اساس مشارکت در انتخابات علاوه بر جنبه‌های شرعی گامی در راستای مطالبه و دفاع از حق مسلمی است که هر ایرانی دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: به همین دلیل برای مشارکت در انتخابات ضرورتی فراتر از تکلیف شرعی وجود دارد که باعث می‌شود تا ضرورت داشته باشد، هر ایرانی در انتخابات مشارکت کند، چنانکه مقام معظم رهبری نیز به همین موضوع بارها اشاره کرده و فرموده‌اند: «این (انتخابات) یک حق و در عین حال یک تکلیف است. حق آحاد مردم ماست که نظر بدهند؛ تکلیف آنها هم همین است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار