مسئول ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در خراسان رضوی در نشست خبری در حوزه بهداشت و سلامت به تشریح نظرات و برنامه‌های وی در حوزه بهداشت و سلامت پرداخت.
کد خبر: ۹۶۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ 09 June 2021

به گزارش تابناک رضوی ؛محمد علی کیانی مسئول ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در نشست خبری به بیان دیدگاه های آیت الله رئیسی در حوزه سلامت و درمان پرداخت. .
کیانی تحقق عدالت اجتماعی در حوزه درمان و سلامت را مهمترین مولفه دولت جوان انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: در دولت تراز انقلاب اسلامی، تحقق عدالت در حوزه سلامت و درمان عموم مردم از مهمترین ارکان است.
وی ادامه داد: اولویت دادن به الگوهای پیشگیری و مدیریت بیماری قبل از وقوع و شیوع، کار درمان را به مراتب آسان تر و هزینه‌های حوزه بهداشت و سلامت را کاهش می‌دهد.
کیانی بالا بردن درک سواد سلامت در جامعه را از دیگر اولویت‌های دولت آینده عنوان کرد و ادامه داد : برنامه ریزی درست، انجام برنامه های کیفی، جلوگیری از اتلاف و اسراف انرژی مادی و انسانی نیز از دیگر مولفه‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان در دولت آینده است.
وی پیشبرد اهداف سلامت در جامعه از طریق دولت الکترونیک را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: کارتهای سلامت الکترونیک هنوز بعد از سال‌ها با اشکالاتی در حال اجراست و یارانه‌های سلامت به خوبی توزیع نمی شود .
دکتر کیانی توجه به معیشت کادر درمان را از دیگر دغدغه‌های دولت آینده عنوان کرد .
وی اختصاص زیرساخت‌های لازم به مناطق کم برخوردار و محروم و مدیریت دارو و توجه به توزیع آن به صورت عادلانه را از دیگر موارد قابل پیگیری در دولت آینده دانست.
وی مافیا و قاچاق دارو را از دیگر معضلات و مشکلات دانست و ادامه داد: انحصار مجوزهای واردات دارو با ارزهای دولتی و نبود مدیریت صحیح در این حوزه و عدم نظارت باعث ایجاد راه‌هایی برای سودجویی و کسب درآمدی نامشروع در این حوزه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار