مهندس امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصوالگرا گفت: یکی از راهکارهایی که در خانه دار شدن مردم بسیار می‌تواند موثر باشد، انبوه سازی آن هم باروش بسیار منطقی و کارآمدی است که نمونه آن در دولت نهم اتفاق افتاد.
کد خبر: ۹۷۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 12 June 2021

 

واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به وجود چالش‌ها و انتقاداتی که در مورد مسکن مهر وجود داشت افزود: با وجود چالش و انتقاداتی که دراین زمینه مطرح بود اما دلیلی وجود نداشت ما این روند را کند کنیم.
واعظ آشتیانی با اشاره به تبعات اقتصادی در بخش مسکن گفت: دولت می تواند با سیاست گذاری ها و با انبوه سازی که بسیار اثرگذار است این مشکل مردم را رفع کند.
وی یادآورشد: در شهرهای کوچک و روستاها در صورتی که بخواهیم جمعیت ماندگار داشته باشند ،هیچ راهی نداریم جز اینکه طرح‌های هادی آن را مورد بازبینی قرار دهیم و زمان بازنگری را کوتاه در در نظر بگیریم.
وی توضیح داد: جوان می‌خواهد در روستا بماند و ازدواج کند زیرا در روستا شرایط تولید مناسب است اما زمین مناسب به اندازه کافی برای مسکن نداریم بنابراین نماینده مجلس در منطقه مورد نظر باید با کمک مسئولین ذیربط اجرایی یک راهکار برای این موضوعات پیدا کنند.
واعظ آشتیانی افزود: درمجموع برای شهرهای متوسط و بزرگ ما راهی جز ساخت مسکن انبوه همانند طرح مسکن مهر نداریم، مجلس در این حوزه نقش بسیار پررنگی دارد.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت:
امروز مشکل اساسی که گریبان گیر کشاورزان کشور از جمله منطقه تفرش آشتیان و فراهان و حتی در سطح استان شده و مبحث ملی است موضوع منابع طبیعی است چراکه منابع طبیعی با استناد به قانونی که مرتبط با چند دهه گذشته است به گونه ای عمل می کند که در تولید کشور در حوزه کشاورزی خلل ایجاد می کند.
وی افزود: افرادی هستند که سالیان سال حتی چند دهه در این زمین ها کشاورزی میکنند آنهم از نوع دیم ، منابع طبیعی با استناد به قانون مطرح شده اجازه فعالیت به کشاورز را نمی‌دهد و کشاورز هم درآمد خود از فعالیت بر روی آن زمین را از دست می دهد و به سمت شهر مهاجرت می‌کنند و سبب خالی شدن روستاها می شود.
واعظ آشتیانی یادآورشد:پسندیده است نمایندگان مجلس در حوزه‌های مختلف درشهرستانها و روستاهای مجاور و دور افتاده که با این مشکل ایجاد شده توسط منابع طبیعی ارتباط دارند و گریبانگیر کشاورزان این مناطق است قانون را به نحوه‌ی اصلاح کنند که منافع بیت‌المال و منافع کشاورز حفظ شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اهمیت خودکفایی تولید گندم یک موضوع بسیار مهم ملی است و ما در سالهای گذشته جشن خودکفایی تولید گندم را برگزار کردیم آیا شایسته است ما به بهانه قانونی که میتوان اصلاح شود به نفع طرفین وضعیت تولید گندم و جو را به مخاطره بیاندازیم؟
وی ادامه داد:به شخصه بنده چنین برداشتی از این موضوع می کنم که دست هایی درپشت پرده به استناد به این قانون به گونه‌ای عمل می‌کنند که نارضایتی در کشاورزان ایجاد شود.
واعظ آشتیانی اظهارداشت:در گفتگویی که با کشاورزان مختلف داشتم برخی از آنها می گویند، ما از دولت هیچ چیزی نمی خواهیم فقط دولت کاری به ما نداشته باشد و این بسیار بد است که یک کشاورز زحمتکش از دولت چیزی نخواهد.
وی افزود:درصورتی که زمین را از کشاورز بگیریم و تولیدی در آن اتفاق نیفتد یک زمین بایر ایجاد می شود و موضوع جالب تر اینجاست که در صورتی که دامداران در این زمین ها اقدام به چرای گوسفندان کنند، منابع طبیعی مدعی می شود که باید در خصوص چرای گوسفندان مبلغی به حساب اداره واریز کنند.
وی یادآورشد: لازم است کمی منطقی تر، عادلانه‌تر و منصفانه‌تر دراین موضوع قضاوت و راهکار منطقی پیدا کنیدو بیش از این بر کمر کشاورز فشار نیاورید.
واعظ آشتیانی افزود:امید می رود دولت جدید یک بسته حمایتی از کشاورزان تعریف کند و کشاورزان بدانند چقدر حمایت می شوند.
وی گفت:شایسته نیست نیروهای جوانی که می توانند در تولیدات روستایی موثر باشند به بیراهه کشیده شوند و به مشاغل خدماتی غیر مولد در شهرها بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار