کد خبر: ۹۷۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 16 June 2021

باسمه تعالی

باسلام و درود محضر تمام مردم مشهد مقدس شهر ولایت و پایتخت معنوی ایران عزیز
نهضت مردم سالاری دینی با فرایندی کاملا شفاف حماسه ای نو را در اصلح گزینی کاندیداهای محترم مشهدالرضا رقم زد
دبیر ائتلاف خدمت حاج حسین آذری شاعر و مداح انقلابی ،کارشناس امور سیاسی و از اعضای اصلی نهضت مردم سالاری دینی در گفتگو با رادیو سراسری فرایند لیست مردم را اینگونه بیان کرد.
باسمه تعالی
از آنجا که در دورهای گذشته شاهد اعمال نفوذ گروه ها وتشکلهای سیاسی در لیست بندی های متعدد بودیم در این دوره جامعه ی انقلابیون مشهد الرضا دور هم جمع شدند و فرایند شفافی را کلید زدند ک این فرایند باعث دلگرمی اکثر تشکلهای فرهنگی سیاسی در اصلح گزینی کاندیداهای محترم شد
نهضت مردم سالاری دینی با نشستهای صمیمانه با روئسا و اساتید متخصص و متعهد دانشگاه های آزاد و دولتی کشور در هر کمیسیون شورای شهر تعدای از اساتید ونخبگان علمی هر کمیسیون را دعوت به همکاری کرد تا در هیات داوران هر کمیسیون با محوریت منویات مقام معظم رهبری ایفای نقش کرده تافارغ از هر دسته بندی سیاسی اصلح گزینی انجام شود. داوران به دودسته داوران تخصصی و عمومی تقسیم شدند که شاخصهای داوران تخصصی ۱۵ آیتم و شاخصهای داوران عمومی ۲۰ آیتم که با نظر جمعی مشخص گردید.
در فراخوان اولیه ای که در روزنامه های کثیرالانتشار و خبررسانی های معتبر صورت گرفت ۲۲۰ کاندیدای محترم شهر در نهضت مردم سالاری دینی ثبت نام کرده و رزومه های خود را ارائه کردند حتی با اکثر کاندیداهای انقلابی تماس گرفته شد و بصورت کاملا رسمی از آنها دعوت بعمل آمد
افراد باتوجه به تخصص هایشان دسته بندی و در کمیسیون های مختلف مورد داوری قرار گرفتند که در جمع بندی اول به ۵۵ نفر رسیدیم و در مرحله دوم داوری ها به ۳۰ نفر رسیدیم .
از انجا که همیشه عدم شفافیت در انتخاب کاندیداها نارضایتی های فراوانی به همراه داشت در این دوره تصمیم جمعی بر آن شد تا مجمع عمومی برگزار شود .و لیست نهایی برآمده از نظر جمع باشد نه اینکه عده ای در اتاقی دربسته بشینند و لیستی راببندند و به مردم ارائه کنند
لذا درفراخوانی کاملا شفاف از تمامی مسولین تشکلهای فرهنگی سیاسی مشهدالرضا ، نخبگان علمی اساتید دانشگاه اساتید اقتصادی و عمرانی شهر ، چهره های فرهنگی برجسته ، پیشکسوتان جامعه مداحان انقلابی وجامعه روحانیت و نظام پرستاری نظام پزشکی .خانه پرستار نمایندگان کارگری و کارمندی نمایندگان برخی از صنوف وکارشناسان نخبه دعوت به عمل امد که خدا رو شکر بیش از ۷۰ تشکل در مجمع عموی شرکت کردند.
با مدد پروردگار و لطف امام رضا ع با آبرومندی تمام
از ۳۰ نفر کاندیدای اصلحی که از داوری های کمیسیون های مختلف اصلح گزینی شدند ۱۵ نفر به عنوان لیست نهایی از آرای عموم مجمع برگزیده و به همشهریان عزیز معرفی گردیدند.
در همین راستا سایتی بنام nemsad.ir توسط دانشجویان انقلابی طراحی شد که اولا امکان هیچ دخل وتصرف در آرای ماخوذه وجود نداشت و دوما تمامی کاندیداهای محترم و اعضای مجمع میتوانند با ورود به سایت مشاهد کنند چ کسی به چه کسی رای داده و چ نمره ای داده .در واقع برای اولین بار این همان شفافیت سازی است که مقام معظم رهبری همواره بر مسولین تاکید داشتند
پس از جلسه ی ۵ ساعته مجمع عمومی نهضت مردم سالاری دینی ۱۵نفر نهایی که بالاترین رای را داشتند توسط ۶۰۰ نفر از نخبگان شهر با سلایق مختلف انتخاب گردیدند.

از آنجا که این لیست برخواسته از متن مردم با حضور نمایندگان اقشار مختلف ودرفرایندی کاملا شفاف اصلح گزینی انتخاب شدند . بنام (لیست مردم ) نامگذاری گردید.
منتخبین لیست مردم ب شرح ذیل می باشد 

کمیسیون عمران و حمل‌ونقل 
خلیل موحدی
محسن شوشتری
ک خدمات شهری 
غلامحسین صاحبی
محمد مقضی 
ک فرهنگی و اجتماعی  
رقیه فاضل
حسین کمیلی 
حسنعلی اخلاقی 
ک حقوقی  
حمزه شکریان
نادره شاملو   
ک برنامه و بودجه 
کاظم معتمدی‌فر 
مصطفی صادق‌نیا   
ک اقتصادی 
مجید جعفری‌نژاد 
صادق احمدزاده قناد
ک معماری و شهرسازی 
حمیدرضا محروقی  
سیدقاسم شفائی‌نژاد 

حسین آذری اذعان داشت. مردم عزیز مشهد دیگر از بینش سیاسی بالا برخوردارند و خودشان بجای خودشان تصمیم خواهند گرفت لذا با حضور خود درصحنه لیست مردم را انتخاب کردند یقینا در لیستهای دیگر هم افرادی شایسته حضور دارند ولی هدف نهضت مردم سالاری دینی لیست دادن نبود بلکه ایجاد فرایندی شفاف برای اصلح گزینی بود که خداروشکر صورت گرفت. امیدوارم این فرایند بعنوان یک مکانیزم و الگوی صحیح در اصلح گزینی به تمامی کشور معرفی گردد و در انتخاباتهای بعدی بعنوان یک مکانیزم کاملا شفاف بکار گیری شود .

درپایان به همه دوستان دغدغه مند نظام و انقلاب خداقوت عرض میکنم وامیدوارم روزی برسد که همه ی انقلابیون دورهم جمع شده و درفرایندی شفاف تصمیمات درست در مدیریت کشور گرفته شود .
والسلام علیکم
سرباز انقلاب 
حسین آذری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار