امام‌جمعه تربت‌جام تأکید کرد:
امام‌جمعه تربت‌جام با دعوت همه‌جانبه از اقشار، گروها، جریان‌ها و مذاهب مختلف برای حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد: رأی مردم در 28 خرداد همانند 12 فروردین 58 «آری» به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و «نه» به 28 مرداد است.
کد خبر: ۹۷۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 17 June 2021

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک رضوی با اشاره به اینکه دستورهای اجتماعی اسلام بیشتر از احکام فردی نباشد، یقیناً کمتر هم نیست، گفت: بسیاری از فلاسفه علوم اسلامی ازجمله تألیفات و فرمایشات علامه طباطبایی، مصباح، جوادی آملی و... را بر این داشته که اسلام یک دین و یک مجموعه اجتماعی است.

وی بابیان اینکه اگر ما این اجتماع را یک حقیقت مستقل یا یک حقیقت انتزاعى از تک‌تک افراد بدانیم، افزود: جامعه هم یک تولد، یک رشد و نموی و ترقی دارد که ممکن است خدای‌نکرده در برخی مواقع رو به انحطاط برود امّا این رشد و نمو جامعه در بعضی بزنگاه‌های اجتماعی خودش را بیشتر نشان می‌دهد که از بارزترین آن صحنۀ انتخابات است.

*رشد و نمو جامعه در گروی حضور در انتخابات است

وی انتخابات را یکی از آن صحنه‌ها، نمادها، پارامترها و مقاطع حساس که رشد و نمو جامعه را نشان می‌دهد برشمرد و تصریح کرد: به گفته قرآن کریم مردم در جامعه نسبت حوادث اجتماعی به چهار دسته تقسیم می‌شوند که یا مؤمن به آن جریان، یا کافر، یا منافق و یا بی‌تفاوت‌اند یعنی «لا إِلى‌ هؤُلاءِ وَ لا إِلى‌ هؤُلاءِ»- «مُذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذلِكَ» بين كفر و ايمان سرگشته‌اند، بنابراین جریان مؤمن و جامعه ایمانی در این‌گونه وقایع و حوادث، جریانی است که همواره پای‌کار بوده است.

امام‌جمعه تربت‌جام در مقایسه با فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگ با فتوای میرزای شیرازی خاطرنشان کرد: در جریان قرارداد تنباکو با یک شرکت انگلیسی، مرجع دینی دید اگر این قرارداد منعقد شود باعث تسلط دشمن به این مرزوبوم می‌شود دست به فتوا تحریم تنباکو می‌برد یعنی اگر من چپق را چاق کنم علیه امام زمان اعلام جنگ کردم که این حکم محاربه را دارد.

*رأی ندادن و یا رأی سفید انداختن باعث تضعیف اسلام و انقلاب می‌شود

حجت‌الاسلام معتمدی فر بیان کرد: به همان دلایلی که میرزای شیرازی مصرف توتون و تنباکو را باعث تسلط استکبار بر ملت و امام راحل هم بی‌تفاوت بودن به عرصۀ انتخابات سرنوشت‌ساز و یا خدای‌نکرده رأی ندادن و یا رأی سفید انداختن را باعث تضعیف اسلام و انقلاب و افتادن آن به دست نااهلان و نامحرمان می‌دانستند، حضور پرشور و شعور در انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی است.

وی بابیان اینکه همه مراجع عظام ازلحاظ شرعی و همۀ وجدان‌های پاک اسلامی ما را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات می‌کنند ادامه داد: ما در حالی وارد رقابت‌های انتخاباتی 28 خرداد هستیم که همۀ احزاب یک‌طرف قرار دارند و با شکل گرفتن جنگ احزابی متشکل از تمام بدخواهان نظام و مردم که در آن‌طرف هرروز بر طبل تفرقه، یأس و نااُمیدی می‌کوبند که مردم شرکت نکنند، خدای‌نکرده عدم حضور ما خالی کردن صحنه جنگ است.

* همگان باید درصحنه انتخابات حاضر باشیم

امام‌جمعه تربت‌جام بابیان اینکه مؤمن و مسلمان واقعی کسی است که در امور اجتماعی آن‌وقتی که قرار هست زورآزمایی بین جامعه اسلامی و غیر اسلامی شکل بگیرد گفت: حال که صندوق رأی در گستره ایران اسلامی وسعت پیداکرده است، همگان باید درصحنه حاضر باشیم، لذا بر کسی عذری نیست که بگوید من در انتخابات شرکت نمی‌کنم، چراکه حضور پررنگ ما در پای صندوق باعث کم شدن هزینه‌های بعدی می‌شود.

حجت‌الاسلام معتمدی با گریزی به صحنۀ جنگ تحمیلی که رزمندگان از روی جسد هم رد می‌شدند و یا روی سیم‌خاردار و مین می‌خوابیدند که این ملت با حفظ عزت و سربلندی هیچ‌گونه عقب‌ماندگی نداشته باشد توصیه کرد: کسی منکر مشکلات نیست، اما مردم نباید به خاطر برخی مشکلات وارداتی و گاهی ضعف مدیریتی و یا تعمدی از صندوق رأی قهر کنند که باعث هزینه‌های گزافی بر ملت و بر انقلاب اسلامی شود.

*مردم بارأی آری از جمهوریت و اسلامیت نظام باهم دفاع کنند

وی اضافه کرد: دلیل دیگری که باید در انتخابات شرکت کنیم این هست که انتخابات یک صحنۀ بزرگ نمایش اقتدار و قدرت ملت ایران دنیا است که دشمن می‌خواهد اثر تحریم‌ها و فشارهای خود را مشاهده کند، لذا روز جمعه 28 خرداد روز بیعت با امام و شهدا، دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی بیان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات روز جمعه 28 خرداد یک روز تاریخی برای ملت با گوش‌به‌فرمانی و لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب خواهد بود که امیدواریم چشم و گوش همه بدخواهان به این نظام مقدس با شرکت گسترده و درصد بالا مشارکت کُور و کَر شود.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به اینکه هر انتخابات یک «آری» و یک «نه» دارد با دعوت همه‌جانبه از اقشار، جریان‌ها، گروها و مذاهب چه شیعه و اهل سنت برای حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت‌ساز خردادماه تأکید کرد: با شناختی که از شما ملت خداجو ایران عزیز داشته و دارم رأی در 28 خرداد همانند 12 فروردین 58 «آری» به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و «نه» به 28 مرداد است.

گزارش: مهدی حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار