مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس گفت: ایران اسلامی خانه پدری تمام فارسی زبانان است.
کد خبر: ۹۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 19 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایلنا: هاشم کرونی در مراسم گشایش کارگاه شعر و ادب پارسی زبانان مهاجر که هم زمان با روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: هم زمانی روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی با رو ز بزرگداشت استاد محمد حسین بهجت تبریزی – شهریار- پیام‌های فراوانی برای علاقه‌مندان به زبان فارسی دارد.

مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس ابراز داشت: استاد شهریار زبان مادری‌اش آذری بوده است و اشعار را به زبان پارسی می‌سروده که این موضوع به این معنا است که برای بروز استعداد تفاوت جغرافیای زیست و یا حتی تفاوت زبان خلق اثر با زبان مادری نمی‌توانند مانع افراد مستعد باشند.

وی گفت: کارگاه شعر و ادب پارسی زبانان مهاجر شیراز نیز با این نگاه و با حمایت و تاکید ریاست محترم حوزه هنری استان فارس در شیراز افتتاح می‌شود.

کرونی که در جمع هنرمندان مهاجر از کشور افغانستان سخن می‌گفت، افزود: در طول سه دهه گذشته که ایران اسلامی به عنوان سرزمین پدری تمام فارسی زبانان میزبان برادران و خواهران غیور، با صفا و شجاع افغانستان است، نیز شاهد درخشش بسیاری از شما در عرصه‌های مختلف ادبیات فارسی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: محمد کاظم کاظمی، سید رضا محمدی، سید الیاس علوی، محمد حسین محمدی از جمله ستارگان زبان فارسی هستند که از افغانستان آمدند و در این عرصه درخشیدند.

مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس خاطر نشان کرد: این دفتر در واقع با هدف گردهمایی تمام فارسی زبانان مهاجر از کشورهای هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان گشایش می‌باید و خوشحالیم که این افتتاح با حضور علاقه مندان به زبان پارسی از افغانستان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شیراز سرزمین رویایی و آرمانی تمام شاعران فارسی زبان است و افتتاح این دفتر در شهر شیراز نیز یک فرصت مغتنم دیگر، در کنار اهداف کارگاه شعر و ادب پارسی زبانان می‌باشد.

کرونی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر دینی و انقلابی عنوان کرد: حوزه شعر دینی حوزه‌ای وسیع و پهناور است و شعر برای انسانیت، شعر برای عدالت، شعر بر علیه ظلم، شعر مقاومت، شعر برای محبت و غیره نیز همه زیر شاخه‌های شعر دینی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: کارگاه شعر و ادب پارسی زبانان مهاجر شیراز بتواند با برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی زمینه ساز ارتقا کیفی زبان و ادب فارسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار