عبدالله ایزدپناه خبر داد:
عبدالله ایزد پناه نماینده مردم ایذه و باغملک در گفتگویی اختصاصی با تابناک خوزستان از تلاش های مستمر برای تامین آب شرب مردم ایذه و باغملک از طریق دریاچه سد کارون 3 خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 02 July 2021

عبدالله ایزد پناه نماینده مردم ایذه و باغملک در گفتگویی اختصاصی با تابناک خوزستان از تلاش های مستمر برای تامین آب شرب مردم ایذه و باغملک از طریق دریاچه سد کارون 3 خبر داد.
وی گفت: تنش و معضل کم آبی در استان خوزستان به یک معضل اساسی تبدیل شده و امروز در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک به مراتب با وجود آبهای خوب و شیرین سد کارون 3 بیشتر نمایان شده و امروز یکی از مشکلات چند سال گذشته شهرستان این موضوع می باشد.
ایزدپناه بیان داشت: متاسفانه از یک سال گذشته تاکنون در دهدز مشکل کم آبی در زمینه شرب بسیار حاد شده است و به همین دلیل جلسات متعددی در استانداری، آب و فاضلاب و وزارت نیرو برگزار شد و بدنبال راهکارهای مناسب جهت رفع این مشکل با حضور کارشناسان بودیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا یکی از راههای تامین آب را حفر چاه ها عنوان شد که با توجه به آلودگی احتمالی موضوع فوق منتفی و اکنون به اتفاق نظر تامین آب شرب را دریاچه سد کارون 3 مد نظر قرار دادیم که طی نشست ها شرکت آب و فاضلاب براورد هزینه این طرح را رقمی غیرقابل تصور عنوان کرد که در توان دولت فعلی نبود.
اما با اقدامات کارشناسی و حضور کارشناسان متعدد برای طرح فوق و همچنین نظارت فرماندار بر تیم کارشناسی رقمی معادل 35 تا 40 میلیارد تومان برای لوله گذاری حدودا 18 کیلومتر جهت تامین آب شرب مردم دهدز و روستاهای اطراف مد نظر فرار داده شد.
وی ادامه داد: مناقصه این طرح قرار است 15 تیرماه منتشر و شرکت پیمانکار شناسایی و اکنون بدنبال تامین منابع مالی هستیم و فکر می کنم دور از دسترس نباشد و با همکاری سازمان برنامه و بودجه از محل محرومیت زدایی می توانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: انتظار ما بر این است کمتر از یک سال این پروژه به نتیجه برسد و می بایست تا قبل از پایان دولت فعلی منابع تزریق و کار آغاز شود ، زیرا در صورت عدم حل مشکل آب شرب منطقه فوق قطعا در سال آینده با شرایط فوق بحرانی روبه رو خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار