نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه کار در سطح ۲ قوه قضاییه و مجریه از ویژگی‌های ممتاز حجت الاسلام والمسلمین اژه ای رئیس جدید قوه قضائیه است
کد خبر: ۹۷۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 03 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، "حسین گودرزی" روز شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه در خرم‌آباد افزود: روحیه جهادی و انقلابی گری حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در طی سالهای متوالی پایدار بوده و قابل تقدیر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای تجربه چندین دهه از دادیاری تا معاون اول قوه قضاییه را داشته و این پشتوانه تا حد زیادی تسهیل کننده انجام این مسئولیت سترگ است. 

وی با اشاره به اینکه رییس جدید قوه قضاییه روحیه جهادی و انقلابی گری را سال ها به صورت پایدار و ثابت طی کرده است، گفت: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای سابقه وزارت اطلاعات را هم دارد و این تجربه کار اجرائی در هیئت وزیران و دولت موقعیت ممتازی است که در میان روسای قوه قضائیه ایشان بهره مند است و تجربه کار در سطح عالی در دو قوه مجریه و قضائیه دارد.

به گفته وی پاکدستی ایشان هم علیرغم اینکه همواره با حساسیت مورد رصد جریانهای سیاسی و رسانه های معاند بوده، زبانزد است و پاکدستی برای هر مسوولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رییس دستگاه قضا جایگاه بالایی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: انتظار می رود با توجه به سوابق طولانی که حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در طول چهار دهه در پرونده مدیریتی خود دارد، شاهد کمترین درصد خطا در عملکرد ایشان باشیم.

گودرزی تصریح کرد: سابقه برخورد و مبارزه مستمر ایشان با مفسدان اقتصادی، مالی و اداری از دیگر ویژگی‌های حجت الاسلام اژه ای است.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه هفته گذشته در حکمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تاکید بر اهتمام جدی به ماموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسوولیت ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضاییه بیان کردند.

 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای  یکی از افراد تاثیرگذار در قوه قضاییه محسوب می‌شود که مسوولیت‌های مهمی چون دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم، دادستان کل کشور و معاون اولی قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار