کمیته برنامه ریزی لنده؛
جلسه ی کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده با حضور سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه استان،فرماندار و مسئولین دستگاه های دولتی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 04 July 2021

وعده رفع مشکلات برقی مردم لنده از سوی موحد در شورای برنامه  ریزی/ نظر نماینده مجلس در مورد اعتبارات فصل بهداشت ودرمان/فرماندار لنده از افزایش اعتبارات خبر داد و نسبت به عدم همکاری برخی مدیران کل انتقاد کرد+تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ حجت الاسلام سید محمد موحد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده گفت؛ حماسه حضور مردم برگ زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی خلق شد و این پیروزی همان است که دشمنان بیش از چهار دهه شبانه روز به دنبال شکست و عدم حضور مردم در انتخابات بودند که همت و حماسه مردم با وجود همه مشکلاتی که داشتند به پای صندوق های رای امدند و با شهدا و امام شهدا و ولایت و رهبری پیوند کرده و حمایت خویش را با حماسه حضور خویش به تصویر کشاندند.

وی افزود: در جلسه ای که با وزیر نیرو خواهیم داشت بحث مشکلات اساسی برق و آب شهرستان لنده به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و خبرهای خوشی برای این مردم خواهیم داشت.

نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:این شهرستان سابقه ای به بیش از یک قرن دارد که مدنیت و فرهنگ این شهر بدون شک باید برابر با شان آن خدمات رسانی صورت گیرد.

وی گفت:مشکلات شهرستان لنده را در حوزه راه به خصوص راه لنده_تشان و راه لنده_تراب و فسفات لنده بیش از ده ها جلسه گرفتیم و مطالعات ان به طور ویژه در دستور کار است.

موحد گفت: بحث جاده های روستایی نیز یکی از مهمترین اولویت های است که در یکسال گذشته به طور ویژه در دستور کار بوده است که حتما در بحث سازمان برنامه بودجه اعتبارات ویژه ای برای وضعیت راه های روستایی در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:در دیدار با نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور بحث پیگیری اعتبارات ویژه ای برای همکاری با بنیاد علوی نیز در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت؛ بحث مطالبات مردم و مسولان بدون شک در دستور کار ویژه است ولی باید همه مسولان شهرستان و استان در دفاع از حقوق مردم باید مطالبه گر باشید و از حقوق خویش دفاع کنید.

موحد گفت: اگر پیگیری های ویژه نمایندگان استان نبود اعتبارات ما دو برابر نمی شد ولی نیاز است که همه برای افزایش اعتبارات تلاش مضاعف شود و برای همین بیمارستان لنده اگر اعتبار عادی را می خواستیم طی کند واقعا چندین سال باید کارهای اولیه آن طی می شد ولی اعتبارات فصل بهداشت و درمان در استان قابل مقایسه با هیچ برهه تاریخی نیست.

وی تاکیدکرد: بیش از چهار ساعت در سازمان برنامه ریزی کشور با رایزنی برای تخصیص اعتبارات وقت گذاشتیم تا نتیجه کار برای ما تسهیل شده است و همان روز با مسولان بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان جلسات مکرری داشتیم .

نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:همه باید با وحدت و همدلی به دنبال حقوق مردم لنده با این سابقه طولانی و ارادت مردم به نظام باید خدمات شایسته ای برای مردم این دیار برداریم و تمام تلاشم را برای جذب اعتبارات ویژه برای این شهرستان برخواهیم داشت.

موحد گفت: تلاش های شایسته اصحاب رسانه به عنوان موثر ترین قشر در دفاع از حقوق مردم و بیان خدمات نظام گام های ارزشمندی برمی دارند تشکر و قدردانی ویژه ای داریم.

وعده رفع مشکلات برقی مردم لنده از سوی موحد در شورای برنامه  ریزی/ نظر نماینده مجلس در مورد اعتبارات فصل بهداشت ودرمان/فرماندار لنده از افزایش اعتبارات خبر داد و نسبت به عدم همکاری برخی مدیران کل انتقاد کرد+تصاویر

فرماندار لنده نیز در این نشست از رشد ۷۷ درصدی بودجه شهرستان خبر داد و گفت؛ در تمامی حوزه ها اعتبارات در نظر گرفته شد.

فرماندار لنده در ابتدای سخنان خود گفت؛ با همراهی و پیگیری های نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و رئیس و کارشناسان سازمان شاهد رشد و افزایش بودجه شهرستان بودیم.

وی گفت؛ بیشترین حجم اعتبارات در حوزه های مانند راه های اصلی، راههای روستایی و عشایری، بهداشت و درمان و آب است.

فرماندار رزمجو خاطرنشان کرد؛ برای اولین بار پیش از ابلاغ بودجه با پیشنهادی که قبلا به استانداری مبنی بر جلسات حضوری فرمانداران با مدیر و معاونان و کارشناسان  سازمان و برنامه داده بودیم این امر محقق و توانسته شد به نسبت گذشته شاهد توزیع بهتر اعتبارات باشیم اگر چه بازهم انتقاداتی وجود دارد.

رزمجو سرجمع اعتبارات استانی ابلاغ شده را ۳۹ میلیارد و چهارصد و یازده میلیون تومان عنوان و گفت، این یک حوزه از اعتبارات اختصاصی برای شهرستان است و در آینده شاهد اختصاص اعتبارات دیگری هستیم که با همکاری نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم انشالله شاهد تسریع در روند کار پروژهای مهم شهرستان خواهیم بود.

فرماندار لنده امّا گلایه های نیز داشت که عمده ی آن به روند کند پروژه های مشارکتی در طرح آبادانی و پیشرفت لنده با بنیاد علوی را شامل میشود.

وی افزود: توزیع اعتبارات در استان بیشتر می بایست براساس شاخص ها و میزان محرومیت ها باشد و چراکه که هنوز بیشتر روستاهای ما فاقد برق، آب آشامیدنی و جاده ارتباطی هستند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: برخی از مدیران کل نسبت به همکاری با بنیاد علوی همت و همکاری لازم را ندارند و عده ای ههم اصلا به تعهدات خود کاملا بی توجه هستند که با وجودپیگیری ها تذکرات مستمر شخص استاندار این کم کاری ادامه دارد.
رزمجو گفت: برخی از روستاهای شهرستان چندین ماه است که زیرسازی شده اند ولی به دلیل عدم همکاری لازم آسفالت این مناطق انجام نشد.

لازم به توضیح است بار دیگر در جلسات اداری شاهد انتقادات تند و گلایه های ادامه دار نماینده بنیاد مستضعفان در شهرستان هستیم و امروز نیز وی به شدت از روند ضعیف تزریق اعتبار برخی ادارات کل به پروژه های مشارکتی انتقاد کرد.

مرادی پور خطاب به نماینده مجلس در این نشست گفت، پروژه مهم لنده به دهدشت و جاده ی پاتاوه مشکلاتی دارد که اگر حل نشود این پروژه تعطیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار