در سی و دومین جلسه کمیسیون وِیژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم بر خوردار بودجه حاشیه شهر تنها دستور کار بود.
کد خبر: ۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ 03 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد یک سوم اعتبارت تملکی به حاشیه شهر واگذارشد

در  تبصره ای از مصوبات  سی و دومین جلسه شورا که با مخالفت و اظهار نظر شدید حسن قدیری رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم بر خوردار وغلامحسین صاحبی، نائب رئیس صورت گرفت مربوط به اختصاص یک سوم بودجه و اعتبارات نقدی بخش تملک و آزاد سازی اراضی شهر مشهد، به حاشیه شهر در راستای تملک تعریض و بازگشایی معابر درحاشیه شهر، بود.

در این رابطه با توجه به اینکه در تبصره‌ی ابتدایی بر مبلغ 100 میلیارد تومان تخصیص بودجه از ردیف اعتبارت نقدی تملک در سطح شهر که مبلغ کلی آن 145 میلیارد تومان بود، تاکید شد، با توجه به مخالفت اعضای شورا در خصوص تخصیص این میزان از محل ردیف بودجه کل تملکات سطح شهر، به آن رای مثبت ندادند که با مخالفت غلامحسین صاحبی وحسن قدیری طرقی مواجه شد .

همچنین در این رابطه پیشنهاد انسیه غفوری شعرباف از بانوان عضو شورا، مبنی براختصاص 50 درصد از اعتبارات نقدی تملک سطح شهر، به تملک در حاشیه شهر، نیز رای نیاورد.

 محسن انتظاری هروی،در این خصوص با بیان اینکه کل بودجهی ردیف مذکور متعلق به اعتبار تملک‌ها می شود، مبلغ 385 میلیارد تومان است، تصریح کرد: تنها 145 میلیارد تومان این بودجه از محل نقدی است و مابقی از منابع شبه نقد است.

وی با بیان اینکه از این محل موضوع تملک منطقه ثامن و احکام قضایی و سایر تملک های اصلی نیز پیش بینی شده است.

در نهایت اعضای شورا، به پیشنهاد محمدرضا دیمه کار، عضو شورا مبنی براختصاص یک سوم ازبخش نقدی ردیف مشخص شده برای تملک در حاشیه شهر، رای مثبت دادند .

دیگر تبصره شورا نیز ماهیتی تشویقی داشت که بر اساس آن به شهرداری اجازه داده می شد به منظور تشویق و بازگشایی ساختمان‌های واقع در مسیر واقع در مناطق کم برخودار و تشویق مالکان به رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان تا سقف 450 میلیارد ریال، تسهیلات قرض الحسنه ( از طریق بانک عامل ) در اختیار صدور پروانه تجدید بنا قراردهد.

همچنین دستورالعمل اجرایی این موضوع ظرف مدت سه ماه توسط شهرداری برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

همچنین اعضای شورا، در تبصره‌ای دیگر به شهرداری مشهد این اجازه را دادند، نسبت به معاوضه پروژه‌های سرمایه گذاری با املاک سرمایه گذاران در کلانشهرها و مناطق آزاد تجاری اقدام و منافع حاصله از این تبدیل را به صورت جریان نقدی و یا تهاتر با بدهی‌های های شهرداری درآورند. دراین مورد همچنین مقرر شد، هر مورد به تایید کمیسیون امور اقتصادی وسرمایه گذاری شورا، برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار