مواد استفاده شده در برخی انواع تشک‌ها ساختار نفتی دارند که به شدت سرطان‌زا هستند.
کد خبر: ۹۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 20 September 2015
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه بسیاری از تشک‌ها از مواد مختلف شیمیایی چون پلاستیک، فوم، نفت و دیگر مواد خطرناک ساخته شده‌اند.
 
لازم است بدانید زمانی که یک فوم محافظ تشک مورد آزمایش قرار گرفت چیزی حدود 61 ترکیب آلی فرّار و مواد سرطان‌زا در آن یافت گردید. باید گفت که این مواد منشأ نفتی دارند و عوامل و پسکوزیته‌آور به شمار می‌روند.
 
مواد داخل تشک‌های فوم حافظه حاوی پلی اتراتیلن، سیلیکون سوزفاکتانت و رنگدانه‌ها می‌باشد که به شدت خطرناک هستند. دولت نامرغوبی این تشک‌ها را ثابت کرده و بر این باور است که این مواد به راحتی جذب بدن می‌شوند.
 
این مواد شیمیایی یافت شده باعث آسیب و تضعیف سیستم ایمنی و عصبی، اختلالات ایمنی، آسیب بافت نرم، اندام‌ها و مغز و همچنین ورم مفاصل می‌گردد از دیگر مواد شیمیایی خطرناک که در ساخت تشک‌ها استفاده می‌شود عبارت است از اسیدبوریک (یک محرک تنفسی سمی مورد استفاده درسوسک‌کش‌ها)، فرمالدئید (سرطان‌زا)، آنتیموان (فلزی سمی‌تر از جیوه).
 
حال اگر شما از تشک‌های فوم حافظه و یا دیگر تشک غیرآلی استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که برای کاهش میزان هم موجود در این مواد از پیاز استفاده کنید. این خوراکی علاوه بر این‌که مواد سمی موجود در هوا و تشک را از بین می‌برد، بسیار رایگان در دسترس می‌باشد.
گفتنی است پیاز قادر است 70 درصد مواد سمی نظیر آرسنیک، کادمیوم، جیوه و سرب را جذب کرده و مجدد تمیز کند. برای استفاده از این ترفند بسیار ساده کافی است پیاز را به 3 قسمت تقسیم کرده و در زیر تخت خود در نزدیکی سر، مرکز و یا پای خود قرار دهید. پیاز می‌تواند این مواد شیمیایی ار از تشک شما پاکسازی کرده و مانع از انتشار آن به هوا شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار