بیش از ۳۰۰ بیمار جدید روزانه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 25 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بستری بیش از ۳۰۰ بیمار جدید در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان می‌دهد متاسفانه در اوج موج پنجم کرونا هستیم.

دکتر علی اصغر انجیدنی، افزود: همزمان، تعداد بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به هزار و ۲۰۰ بیمار نزدیک می‌شود که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: همه بیمارستان‌ها ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده اند و اکنون همه اعمال جراحی غیرضروری در بیمارستان‌ها لغو شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با انجام مدیریت تخت و همکاری همه بیمارستان‌های خیریه، خصوصی و دولتی شرایط بگونه‌ای مدیریت می‌شود که کمبود تخت نداشته باشیم و از آن طرف نظام ارجاع کماکان ادامه دارد.

دکتر انجیدنی توصیه کرد: شهروندان در ابتدای شروع علائم از سامانه ۱۹۱ استفاده کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها پرهیز و به نزدیکترین مرکز درمانی سرپایی همچون مطب‌ها و یا درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: اگر بیماری بدحال باشد اورژانس ۱۱۵ آن فرد را به بیمارستان منتقل می‌کند و نیازی به مراجعه مستقیم مردم نیست و امیدواریم بتوانیم با کمک و همیاری همه مردم این موج را پشت سر بگذاریم و شرایط بگونه‌ای پیش برود که با بهترین کیفیت به مردم خدمات درمانی ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار