مدیر نظارت و تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد، با اشاره به آزاد بودن تبلیغات امور پزشکی در اینستاگرام گفت: تمامی شاغلین حرفه پزشکی و وابسته می‌توانند با مراجعه به سازمان نظام پزشکی و اخذ مجوزهای قانونی، نسبت به تبلیغ در اینستاگرام اقدام کنند.
کد خبر: ۹۸۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 26 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، مشهد دکتر فهیمه سادات سالاری بیان کرد: پزشکان با رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی می‌توانند از عکس قبل و بعد انجام عمل‌های مختلف در تبلیغات خود در فضای مجازی بهره بگیرند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دغدغه اصلی نظارتی ما جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز امورپزشکی به ویژه از سوی مداخله‌گران در امر درمان است؛ گفت: برخی از این تبلیغات به ویژه از سوی مداخله گران مواردی را القا می کند که خلاف واقع است و موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده که حتی رسالت حرفه‌ای جامعه پزشکی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
وی با تاکید براین که مرجع صدور مجوز تبلیغات، سازمان نظام پزشکی شهر محل فعالیت است که پس از انجام کارشناسی اقدام به صدور مجوز تبلیغات می‌کند، افزود: فضای مجازی تحت شمول دستورالعمل تبلیغات سازمان نظام پزشکی است؛ به این معنی که اگر فردی بخواهد در فضای مجازی اقدام به تبلیغات دارویی، آرایشی، بهداشتی یا امور پزشکی کند، موظف به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی است.
وی ادامه داد: این مجوز با در نظر گرفتن جامعه هدف، محتوای تبلیغات و راستی آزمایی محتوا صادر می‌شود و این در حالی است که بسیاری از افراد بدون اخذ مجوز در فضای مجازی اقدام به تبلیغات امور پزشکی می‌کنند که یکی از معضلات جدی نظام سلامت است.
وی همچنین در زمینه تبلیغاتی که هویت صاحب صفحه در اینستاگرام مشخص نباشد، گفت: تخلفات تبلیغاتی این صفحات به پلیس فتا و مراجع قضایی اعلام می شود.
مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی در خصوص اینکه آیا اخذ مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تبلیغ کفایت می‌کند، تصریح کرد : همکاران ما در سازمان غذا و دارو مجوز ساخت ، تولید، واردات یا توزیع یک محصول را صادر می‌کنند، ولی در هنگام تبلیغات یک محصول و اشاره به خواص و فواید آن، باید بررسی توسط سازمان نظام پزشکی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار