رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط مختلف شهر مشهد ایجاد شده است که در قالب ۲۰ تا ۳۰ میز خدمت روند واکسیناسیون عمومی را سرعت بیشتری می بخشند.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 27 July 2021

به گزارش تابناک رضوی مجید جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه مردم مشهد استقبال خوبی در رابطه با واکسیناسیون انجام دادند، خاطرنشان کرد:  فرایند واکسیناسیون در حال انجام است و خوشبختانه کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ مرکز دولتی برای واکسیناسیون و یک مرکز خودرویی در شهرک دانش و سلامت برای افرادی که امکان کمتری برای حضور در مراکز واکسیناسیون دارند در نظر گرفته شده است.

جعفری نژاد با بیان اینکه ۸ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون نیز در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از جمله پایگاه‌های تجمیعی می توان به پایگاه مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر بلوار هاشمی رفسنجانی ، پایگاه ولایت فرهنگسرای امت و پایگاه  شهید بی بی صدیقه سیدی بلوار هدایت غربی ، پایگاه شهید ناصری مقابل بوستان بهار، پایگاه محرابی ،  پایگاه هنرستان سید جمال الدین اسدآبادی، درمانگاه خیریه شبانه‌روزی آل محمد بلوار هفده شهریور و مجتمع مسکونی مهر واقع در کوهسنگی اشاره کرد که در هر یک از این پایگاه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میز خدمت وجود دارد و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری در حال انجام است.

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خوشبختانه تنوع واکسن وجود دارد و مردم می‌توانند واکسن مورد علاقه خود را انتخاب کنند، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که فرد داوطلب در صورت وجود علایم مشکوک به سرماخوردگی یا بیماری کرونا  حتما با پزشک مجموعه مشورت کند و یا تست پی‌سی‌آر کرونا را انجام دهد.

وی ادامه داد: کسانی که کمتر از یک ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا بودند و یا افردی که تماس نزدیک با بیمار کرونایی داشتند و بیماران خاص بایستی معرفی‌نامه از پزشک بیاورند.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه اگر عموم مردم سوالی درخصوص شرایط دریافت واکسن دارند و یا مشکوک به بیماری هستند می‌توانند با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند، گفت: از طریق سامانه ۱۹۱ می‌توان با جایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون و انجام تست رایگان کرونا آشنا شوند.

به گزارش وبدا، وی گفت: برای بیماران خاص که مربوط به انواع سرطان‌ها هستند، در بیمارستان امید بعد از مشورت پزشک معالج واکسن تلقیح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار