کد خبر: ۹۸۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 27 July 2021

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله علم الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان با بیان خاطراتی از دوران حضور خود در درس خارج آیت الله العظمی میلانی و روش تدریس ایشان، یکی از مهمترین ویژگی های حوزه علمیه خراسان را باقی بودن آثار و برکات درس مرحوم آقای میلانی برشمردند. ایشان با بیان این نکته که آیت الله العظمی میلانی و آیت الله العظمی خوئی هر دو از شاگردان مرحوم نائینی بودند اضافه کردند تدریس این دو بزرگوار در یک صراط واحد بوده و وضعیتی که در محتوای تدریس مرحوم آقای خوئی وجود داشته در درس مرحوم آقای میلانی هم بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دوم سخنان خود مهم ترین مشکل درس های خارج را عدم ساماندهی دروس بیان کرده و لذا اصلی ترین وظیفه قرار گاه فقاهت و مجتهدپروری را تلاش در جهت ساماندهی دروس خارج دانستند که با نظارت بر اساتید، حمایت از ایشان و نیز ارزیابی دقیق طلاب درس خارج محقق می شود.
ایشان ادامه دادند قرارگاه فقاهت باید کرسی های درس خارج مسائل مستحدثه را بیشتر مورد توجه و با تنظیم برنامه های پژوهشی برای دروس، سازماندهی درسها توسط فضلا را در دستور کار قرار دهد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان سخنان خود بر توسعه حساب شده دروس خارج با رسمیت بخشیدن به برخی دروس غیررسمی در قالب ورود فضلای انقلابی به عرصه تدریس تاکید کردند.

در ابتدای این دیدارحجج اسلام علوی آزیر معاون آموزش حوزه علمیه خراسان و علیرضا نوروزی مسئول و دبیر قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری گزارشی از روند تشکیل قرارگاه و وظایف و فعالیت های آن ارائه و برخی از اساتید درس خارج نقطه نظرات خود در جهت تقویت کرسی های درس خارج را تبیین کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار