معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۵ هزار نوآموز آماده ورود به دبستان در این استان پس از طی مراحل سنجش سلامت موفق به دریافت "شناسنامه سلامت" شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 25 August 2021

تابناک رضوی: ابوالحسن حقیقی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز طرح سنجش سلامت تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نوآموز در این طرح ثبت نام کرده‌اند که نیمی از آنها موفق به طی مراحل سنجش سلامت شده‌اند.

وی ادامه داد: نوبت‌گیری و معرفی نوآموزان به پایگاههای سنجش برای انجام معاینات سلامت با هدف جلوگیری از ازدحام و شلوغی پایگاهها صورت می‌گیرد.

رییس ستاد ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۴۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش مورد ارزیابی سلامت قرار گیرند.

وی به فعالیت پایگاههای مجری طرح سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان اشاره و بیان کرد: امسال ۷۲ پایگاه سنجش سلامت در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۷ پایگاه عادی و پنج پایگاه تخصصی است.

حقیقی افزود: تا پایان شهریور ماه جاری فرصت باقی است تا انجام سنجش سلامت برای قطعیت ثبت نام نوآموزان در پایه اول دبستان انجام و شناسنامه سلامت برای آنان صادر گردد.

خراسان رضوی دارای پنج هزار مدرسه برای دوره‌های نخست و دوم مقطع ابتدایی با افزون بر ۷۵۰ هزار دانش‌آموز است.

این استان بیشتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار